Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ser inget konstigt med det, man kanske gillar bra väghållning men inte åka fort rakt fram? Det säljs ju 520d med M-sport också. :wink:

Four-C förbättar även komforten i sitt mjukaste läge jämfört med standardfjädringen.
Användarvisningsbild
av torwald
Jag håller med. Skulle mer sannolikt köpa en D3 med 4c än en D5 utan för samma pengar. Älskar att köra med komfortläget inne i stan och på grusvägar. Men jag vill verkligen inte ha det (eller typ xc70 mjuka chassi) på landsväg där det känns allt för vingligt.
Användarvisningsbild
av Guligan
crumpets skrev:http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_S60 ... ?ca=11&w=3

En till med en märklig spec. Momentum och 4C med en D3? När skulle man någonsin behöva 4C på en sån? Jag kan förstå om man kör en D5/T6 och vill slänga i sport mode på växellåda och chassi samtidigt men när allt i övrigt på bilen är så sniket specat kan jag inte för mitt liv förstå det...
Ja, lite udda är den nog. Fast denna är säkert ingen gammal Volvospecad bil utan jag får mer uppfattningen att det är en kund (tj.bilsförare) som liksom de flesta har begränsat mycket pengar att handla för. Den här föraren har satsat på körkänsla och specar 4C och hastighetsberoende servo, men skippar skinnklädsel och metalliclack.
Användarvisningsbild
av Guru
Guligan skrev:Ja, lite udda är den nog. Fast denna är säkert ingen gammal Volvospecad bil utan jag får mer uppfattningen att det är en kund (tj.bilsförare) som liksom de flesta har begränsat mycket pengar att handla för. Den här föraren har satsat på körkänsla och specar 4C och hastighetsberoende servo, men skippar skinnklädsel och metalliclack.
+1 Ska man dessutom inte sälja den själv sen så spelar det ingen roll att det är "märklig" spec. Har själv gjort samma sak. :)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
S80 V8 AWD MY11 Rätt ovanlig modell för att vara V8, har för mig MY11 Vars sista volvon med V8, här är en S80 V8 Executive med Kinetic ratt. http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_S ... ?ca=20&w=2
av jpennerb
Vadå Kinetic ratt? Ser ut som skinn. Vilken ratt hade varit den rätta?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ja det stämmer. Kanske VPS har haft den innan? På vissa andra marknader kan t.ex en summum va utan krominlägg i ratten.
av Lövet
Då bilen har mörka träinlägg skulle jag jättegärna slippa aluminiuminläggen i ratten
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ska gå ner o kika på denna imorgon om jag hinner!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 100

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]

Välkommen ut i trafiken

Någon som vet var lågtrycksporten till[…]

Min NMT (Eriksson Hotline från 1985) var som[…]