Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Bumpar tråden lite ..
Har stört mig nåt så fruktansvärt på ett dörruppslag på vänsterbakdörren (visst, han satt där när jag köpte bilen, men ändå)
Pratade med 'Buckel-Jocke' på jobbet och han tryckte ut den och 3 småbucklor till.
DAGEN EFTER (!!) fick man skälla ut en gubbe efter noterna att han skulle GE FAN i att parkera så nära att han inte ens kunde få ut foten!

Fr.o.m den dagen har jag alltid 2 stora koner i bagaget som får stå på var sin sida om bilen.. funkar perfekt!
av Tobbev
TheFlyingDutchman skrev:
Fr.o.m den dagen har jag alltid 2 stora koner i bagaget som får stå på var sin sida om bilen.. funkar perfekt!
Seriöst, har du det?
Detta är så in i h******* irriterande! Varför skall folk trixa sig in med sina gamla slitna skitbilar för att sedan bumpa till ens stötfångare med repa som följd! Hade en sådan som gjorde just detta. Två kärringar parkerar bakom min trots att det är tajt som bara den och det ser ut som dem är på bilen. Går ut och tittar direkt och hittar inget i ett visst mörker men idag ser jag att det finns en typisk fickparkerings repa där förare har noll koll på var han har sin framlyckta/stötfångare!

Blir till att ringa firman som sålde bilen och be om att få veta detta små märke fanns när jag köpte bilen. Skall tydligen finnas för att dem skall slippa råka ut för att man repar den vid tex provkörningar eller kommer i efterhand och vill pruta på mindre märken som man missat eller fått i efterhand.

Har en polare som turligt nog är just billackerare men dessa slappa typer med inställningen att andras bilar är lika lite värda som deras egna skräp skall få betala dessa ibland små men MYCKET irriterande repor!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]