Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
Kommer Apple hålla fast vid Lightning-standarden längre än 2-3 år då? ;) vore ju grymt om det var så enkelt att bilen känner av vilken sorts enhet det är och startar relevant OS istället för att man själv ska behöva välja i meny, parkoppla etc etc.
av M52TU
Marknadsandelar är intressant. Intressant är också vilken grupp av människor som har en viss telefon, kanske är andelen Apple-användare högre i den gruppen som anses vara potentiella bilköpare.

Därmed inte sagt att beslutet var rätt, det pekar mera mot att en standard behövs.
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Du menar att tonårstjejer som är den absolut största andelen iPhoneanvändare skulle köpa bil? I princip alla som jag känner som är tekniskt intresserade kör Android av förklarliga skäl...

Blev lite Ok, sorry.

Oavsett så ska det ju inte behöva vara så korkat att olika plattformar ska funka olika med en bil. All kommunikation med bilen, hf, musik osv ska ju vara trådlös. Inkl laddning.
Användarvisningsbild
av svergie2
tompathepilot skrev:Du menar att tonårstjejer som är den absolut största andelen iPhoneanvändare skulle köpa bil? I princip alla som jag känner som är tekniskt intresserade kör Android av förklarliga skäl...

Blev lite Ok, sorry.

Oavsett så ska det ju inte behöva vara så korkat att olika plattformar ska funka olika med en bil. All kommunikation med bilen, hf, musik osv ska ju vara trådlös. Inkl laddning.
Haha +1 :D

Synd bara för alla med iPhone att det inte går att ladda trådlöst :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Hur är det med er som har tjänstetelefon osv? I min bekantskapskrets är det många som har iPhone via jobbet, kan inte minnas att de faktiskt fått välja tillverkare utan det var "här har du en iphone eller så får du använda din privata". Och de jobbar alla inom IT-svängen och är högst teknikintresserade men inte speciellt imponerade av Android helt enkelt.
Det jag menar är att många Volvos går ju också som tjänstebilar varpå en tjänstetelefon förmodligen finns i bilden också.
Användarvisningsbild
av svergie2
grillchips skrev:Hur är det med er som har tjänstetelefon osv? I min bekantskapskrets är det många som har iPhone via jobbet, kan inte minnas att de faktiskt fått välja tillverkare utan det var "här har du en iphone eller så får du använda din privata". Och de jobbar alla inom IT-svängen och är högst teknikintresserade men inte speciellt imponerade av Android helt enkelt.
Det jag menar är att många Volvos går ju också som tjänstebilar varpå en tjänstetelefon förmodligen finns i bilden också.
Inte imponerade av Android eller Touchwiz? ;)

Men vad var det vi diskuterade? Båda systemen går ju att använda i bilen - Win Win :)
Användarvisningsbild
av grillchips
svergie2: Haha! Både och, de (mina vänner) är kodare och tycker androids upplägg är idiotiskt kontra iOS. Det får stå för dom förstås. ;)

Det vi diskuterade på slutet nu var huruvida man dels kommer kunna använda båda systemen och även hur man kommer växla mellan dom, begränsningar eller ej etc etc etc.

WP känns som en försvinnande liten marknad även om det är trist att inte "alla får vara med".
Användarvisningsbild
av svergie2
chraist skrev:Plug n play för bägge märkena. Bild Hur blir det med wp och andra tillverkare. Blir sensus deras räddning?
Dels så är WP el försvinnande liten marknad som OLW/Estrella sa (see what I did there? ;) ;) ), dels så finns det vad jag vet inte ett liknande system för WP.

Så no love för Nokia ;)
av M52TU
svergie2 skrev:
chraist skrev:Plug n play för bägge märkena. Bild Hur blir det med wp och andra tillverkare. Blir sensus deras räddning?
Dels så är WP el försvinnande liten marknad som OLW/Estrella sa (see what I did there? ;) ;) ), dels så finns det vad jag vet inte ett liknande system för WP.

Så no love för Nokia ;)
WP står för 10% nyförsäljningen av mobilertelefoner i ett flertal europeiska länder. Dock säljer man mycket telefoner till instegskunder, dvs billiga modeller. Räkna inte bort WP i framtiden, de har en snabbt växande användarskara.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?[…]

El fel

Både omkopplarspaken och ljusvredet krå[…]

B230F går fett

Vad kan vara nästa grej att kolla? Det finns […]