Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Jag har provat biltemas snöskydd och även toppkapellet, och nu agerar de hyllvärmare i förrådet. Visserligen fungerade de rätt bra, när man väl använde dem. Men iallafall toppkapellet var ju ett riktigt projekt att sätta på, så till slut blev det inte av att det användes. Sedan fungerade det inte att ta med sig snöskyddet eller kapellet inne i bilen, för trots att man skakade av snön så blev det fukt inne i bilen, så det blev till att skrapa rutorna invändigt också...

Jag hade med mig grejorna till jobbet några gånger och fick då tips om att det skulle finnas någon alkohol att spreja på. Nu kör jag enbart med isskrapan, fast det är ju inte så kul när det är "pansaris" och man får hålla på och skrapa i en kvart.
Användarvisningsbild
av joel80
Just pansarisen är betydligt lättare att få bort om man behandlar rutan med sånt där vattenavstötande..
Brukar finnas rätt billiga kit..

Jag har köpt ett sånt här och ska testa nu i vinter hur bra det funkar.
http://www.sbmfordon.se/bilglasforsegling
Användarvisningsbild
av sthlm
Allinug skrev:Glasbehandling från Biltema för en femtiolapp kanske kan vara värt att prova.
Har svårt att tro att du kommer ångra dig och kräva tillbaka din femtiolapp.
Se bara till att du får rutan riktigt ren och torr innan du sätter igång och gnider in.
Skulle vilja påstå att 90% som är negativa är sådana som inte gjort rent/torrt och inte arbetat in det ordentligt.
Gnid in det tills du inte ser några spår. Gnid sedan lite till och upprepa behandlingen.
Väl värda 15 minuter!
D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?

TS har inte varit aktiv på forumet sen aug 2[…]

installera dragkrok

@Malmstroem Jag får svänga förbi […]

Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]