Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av osla
breakdown89 skrev:dom jag har hittat som verkar lite intressanta är 945 98, v70og, v70n och Mercedes e klass kombi. någon som kan säga bi eller bä angående storlek invändigt och sådant?
vilken e klass tänker du på? är det w210 så kan du glömma den, är ingen kvalite jämfört med tidigare och rostar. däremot w124 så har du kvalite, och det är nog bil världens mest välbyggda bil, bättre komfort än v70n, större och inga problem att få en sån att gå iaf 80-90 tusen mil utan några motorrenoveringar eller liknande om det är dieslarna i talar om. pris kring 20 tusen kanske för en fin, då har du 20 tusen du kan göra annat för istället
av llesrof
Variosboy skrev:Kostar den bara 40 tusen? 8)
Ja, i månaden om man tar den på 12 månaders avbetalning :mrgreen:
av llesrof
Kom på att kompisen hade en Opel Vectra -06 för några år sedan. Den hade gigantiskt lastutrymme. Den gick kalasfint och problemfritt. Automat och 1,9-liters diesel.
Användarvisningsbild
av Vojje
vet du var den är nu då? :roll:
av llesrof
Vojje skrev:vet du var den är nu då? :roll:
Näa. Borde jag veta det? Han sålde den eftersom han bytte arbete och fick en tjänstebil.
Användarvisningsbild
av Vojje
Det hade så klart underlättat för TS om du vetat var den befann sig. Eftersom du rekommenderar den, menar jag.
Nåväl, det såldes kanske ngn till det året :D
av llesrof
Vojje skrev:Det hade så klart underlättat för TS om du vetat var den befann sig. Eftersom du rekommenderar den, menar jag.
Nåväl, det såldes kanske ngn till det året :D
Vad dillar du om egentligen? Varje människa med minst normalbegåvning begriper att det är bilmodellen jag syftar på, inte en specifik bil.
av breakdown89
osla skrev:
breakdown89 skrev:dom jag har hittat som verkar lite intressanta är 945 98, v70og, v70n och Mercedes e klass kombi. någon som kan säga bi eller bä angående storlek invändigt och sådant?
vilken e klass tänker du på? är det w210 så kan du glömma den, är ingen kvalite jämfört med tidigare och rostar. däremot w124 så har du kvalite, och det är nog bil världens mest välbyggda bil, bättre komfort än v70n, större och inga problem att få en sån att gå iaf 80-90 tusen mil utan några motorrenoveringar eller liknande om det är dieslarna i talar om. pris kring 20 tusen kanske för en fin, då har du 20 tusen du kan göra annat för istället
ja de var ju faktiskt w210 jag tänkte på, dom flesta borde ju blivit Good willade. men de syns ju direkt om den blivit de eller ej. men det är nog som du säger 210an blev väl lite av ett svart får för Mercedes.
av breakdown89
llesrof skrev:Kom på att kompisen hade en Opel Vectra -06 för några år sedan. Den hade gigantiskt lastutrymme. Den gick kalasfint och problemfritt. Automat och 1,9-liters diesel.
är det vectra och Saab 9-3 som delar bottenplatta? delar dom drivlina också?
av kvillebäck
I värsta fall får du förnedra dig med en Grand voyager några år till syskonvagnen är borta. Där går allt in och man behöver inte fälla ihop vagnen. Tar man ut de astunga stolarna så får man in en gipsskiva mellan hjulhusen också. Roligt blir det dock aldrig.
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]