Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Bry dig inte om de negativa orden. Jag kan lova att av de som skriver så:

1) Knappt någon har suttit i en Sebring
2) Ingen har kört en
3) Ingen har definitivt skruvat med den

Det smakar åsikter baserat på någons mosters farsas gamla Chrysler på 60-talet om mycket ovan...
Användarvisningsbild
av Kompe
Jag tyckte den såg fin ut :D
Säkert en dröm att köra :wink: 8)
av *pettson*
andreas_lofgren skrev:Bry dig inte om de negativa orden. Jag kan lova att av de som skriver så:

1) Knappt någon har suttit i en Sebring
2) Ingen har kört en
3) Ingen har definitivt skruvat med den

Det smakar åsikter baserat på någons mosters farsas gamla Chrysler på 60-talet om mycket ovan...
Svarar för mej själv.

1 mer än 10st
2 mer än 10st
3 mer än 10st
Hade det gällt en chrysler från 60talet så hade jag hyllat. Dom har sina problem, men man visste inte bättre och även då gjordes både premium och budget.
Idag vet man bättre och bygger bättre i andra modeller. Men den det gäller är inte en av dom modellerna
Har en position där jag ser både begagnade och nya både orginal och eftermarknadsdelar till bland annat bilen vi pratar om.
Jag ser även hela bilarna samt de fel bilarna kommer in med, det är sällan utan fel.

Varför i hela friden ska man flyta med strömmen och klappa rygg när någon gjort något som iallafall jag ser som mindre bra?
Det är möjligt att det är jäkligt ofint att inte hurra och så. Hade det varit ett annat märkes problembil så hade jag gjort exakt likadant. Det handlar inte om nåt personligt, var och en får ha sitt.
Jag önskar naturligtvis Ts en god framtid med sin bil. Även om jag har svårt att se den lika ljus som Ts.
Användarvisningsbild
av Bosse9988
*pettson* skrev: Jag önskar naturligtvis Ts en god framtid med sin bil. Även om jag har svårt att se den lika ljus som Ts.
Tack pettson! Alla bilar går sönder och jag har som sagt två andra så denna bilen kommer inte att rulla överdrivet mycket.
av Andis
Gratulerar till köpet :-)

Vet inte vad du betalat men verkar vara mycket bil för pengarna. (Slog en flukt på blocket ;-) )

Ser att du fått lite negativa vibar om ditt köp men är den välskött från början brukar man ju slippa lite problem. Gissar att det inte blir en bil du tar i värsta ovädret heller.

Vet själv inte hur denna modell är så kan inte uttala mig om den.

Men delar är ju mer eller mindre gratis i staterna till amerikanare och noll problem att importera nu för tiden. Ifall något skulle behöva bytas. Samt fans ju en som verkar vara expert på dessa bilar här i sverige med egen shop med bra priser :-) Sen om man håller oljebyten intervallen på vad jag sett 1200 mil går nog motorn utan problem.

Ibland är det kul att köpa det man känner för. Får väll säga att lite så var det men köpet av min xc70 som har fått laga för typ 10000kr varje år. Förstod redan innan köpet att det skulle nog vara lite mankemang med den modellen jag köpte. Men vad sjutton man lever en gång. (Hoppas nu att min bil är snäll ett tag fram över och inte hittar på något nytt hyss)

Så ut och njut :-)

Läs inte men för er andra som vill veta lite mer om en sebring här en köp guide.

http://www.begkopguiden.se/node/821

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Jag läser alla kommentarer och alla får ju tycka vad de vill. Det finns ingen bil att välja och vara garanterad att inga problem uppstår. Statistiskt ska man ju välja en ny japansk bil men det finns annat än att vara statistiker när det gäller valet av bil. Jag fick ett extremt ryck av att vara förnuftig för några år sedan efter att ha kört 5 000 kr bilar i många år med allehanda problem och inhandlade en Toyota Corolla från 2001 för 79 000 kr och tänkte att denna betalar jag 1 500 i månaden för och slipper alla problem. Jag stod ut i 6 månader för jag tyckte helt enkelt att bilen var så tråkig trots att den bara fungerade alltid.

Jag köper ibland med hjärtat men ändå inom för mig rimliga gränser rent pengamässigt och då får det rent sunda förnuftet över kvalitén stå åt sidan lite grann. Hörde på radion idag att Ford Focus är världens mest sålda bil. Jag skulle ju aldrig köpa en sådan för jag tycker helt enkelt att modellen som sådan är ful. Den mest felfria bilen jag haft som jag körde med länge var en Citroen AX som jag köpte för 5 eller 6 tusen, minns inte priset riktigt för det var några år sedan. Den köptes obesiktigad från typ Ahmeds bil och jag körde till bes med den och inte en rostfläck och allt fungerade och det blev blankt papper. Sen åkte kamremmen som jag ju skulle bytt med motorras som följd och skroten nästa...

Jag är bara helglad över att en Chrysler Sebring blir min imorgon fredag! :D
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Då har jag ägt bilen i några dagar och jag är bara helnöjd. Älskar V6:an och tiptroniclådan! Kraften och vridet i alla hastigheter är berusande trots bilens ganska höga vikt.

Trots att fjädringen är mer fast än på äldre amerikanska bilar så kan den ibland kännas gungig men det är ju bara coolt tycker jag. Ratten måste jag vrida på mer när jag svänger än på andra bilar jag haft och det är väl också typiskt amerikanskt antar jag.

Vid normal körning ligger varvtalet på 2300 i 110 på motorvägen vilket ju är angenämt. Bränsleförbrukningen har jag inte kollat och tänker inte göra det heller. Jag har råd att betala bensinräkningarna.
av SEpaket
Har själv aldrig kört någon, så jag kan inte säga varken bra eller dåligt. Dock, som ett anspråkslöst råd, så brukar amerikanska bilar ha något sämre rostskydd, så en investering i en rostskyddsbehandling kanske skulle vara en bra försiktighetsåtgärd för ett problemfritt bilägande.
Användarvisningsbild
av Bosse9988
Kört 800 mil nu och vägmätaren står på 13 800 mil. Det enda som gått sönder är elhissen höger bak. Eller rättare sagt har den inte lagt av så att elmotorn är död utan rutan har antagligen lossnat från skenan inne i dörren. Det ska enligt uppgift bero på att det behöver smörjas upp där inne och rutan spännas fast i skenan. En bit silvertejp håller rutan stängd tills jag orkar ta tag i det.

Bilen är helt underbar att köra kan jag tillägga! :)

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]