Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Köpte bilen begagnad för fyra år sedan och jag har själv fyllt den med prylar. Hittade gummiringen i den där insatsen med fack som finns under bagagergolvet. Jag har en massa prylar där och har förmodligen också lagd denna tingest där. Kan bara inte komma ihåg varifrån den kommer. Den passar runt tanklocket om man töjer ut den lite. Jag minns att jag fick ta loss en metallring när jag bytte gångjärnet till tanklocket och har för mig att packningen satt där någonstans :D
av BigB
Kollade på min bil, en V70 -07, angående om det är en packning till tanklocket. Bör ju vara samma som på din. Dock inget som såg ut som den på bilden.
av TorxE14
Hittade en gång 3 förrymda kräftor i reservhjulsbaljan ett halvår efter fisketuren..... :-(O)
av llesrof
TorxE14 skrev:Hittade en gång 3 förrymda kräftor i reservhjulsbaljan ett halvår efter fisketuren..... :-(O)
Åhfyfan... Jag är livrädd för sådana kryp så de hade inte ens blivit insläppta i min bil. Och hade de trots allt blivit det och det saknats kräftor så hade jag inte gått i närheten av bilen :mrgreen:
av PTV
Ang städning när jag bytte jag olja och filter på bilen senast så låg det i botten på en gammal stor gryta som jag låter oljan rinna ut i en fladdermus konserverad i olja.Hur och varför den lyckats dränka sig i oljan är en gåta för mig.Den var kanske trött och insåg sitt misstag för sent när oljan fått fäste.
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]