Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Har handlat på för mej en ny nätbutik. Mekanica.se med en bra upplevelse samtidigt som det blev fel.
Tyvärr blev en av mina två beställda delar fel så den passade inte. Jag kan inte klandra dom för det då biltema, autoexperten, mekonomen och skruvat likaså hade fel del, inte ens VAG hade koll. Det om något var ett lågvattenmärke. Det handlar om ett kamremskit som inte är årsmodells/motorbaserat utan chassienummerbaserat.

Jag kontaktade Mekanika och fick direkt hjälp och en lösning på mitt problem. Man erbjöd sej att fixa rätt kit utan knussel. Nåt jag däremot tyvärr inte kunde nyttja då bilen låste upp lyften. Hade den inte gjort det hade det varit utmärkt.
Men det är nåt jag uppskattade trots allt.
Jag fick direkt ett returnummer och jag har fått retursedel. Det har varit bra tydliga anvisningar om hur jag som kund ska sköta det hela dessutom. Både gällande paket och faktura osv.
Ovanstående är säkert nåt alla kan fixa till, men jag kände vi hade framförallt en vettig dialog då dom önskade få veta mera om bilen det handlade om osv. Dom ville ha info och dom ville rätta till. Jag är en kund, även om jag är på andra sidan internet, jag är inte ett ting eller en det.
Känslan av att vara en kund är nåt jag saknat hos en hel del.
Som jag sa så blev det en bra upplevelse trots att det inte blev riktigt rätt. Jag kommer att handla där igen.
Sådär då, fick sms igår om att mina grejer hade kommit...Allting låg i paketet och det passade också,så nu rullar v40:n igen!! :) Låg en följesedel (kvitto) i, där orgnr. återigen stod med samt ett papper om man ville retunera något. Min upplevelse på bildelsbutiken.com blev alltså väldigt bra. För att sammanfatta.... Håller med er om att det kanske var lite dålig info på hemsidan men när man väl tar kontakt med dom känns det ganska seriöst, betalning osv gick också väldigt bra och seriöst till samt leverans av paketet. För mig funkade Bildelsbutiken.com bra!, tack ändå för dom svar jag fick här i forumet! :)
Denkadonka skrev:Sådär då, fick sms igår om att mina grejer hade kommit...Allting låg i paketet och det passade också,så nu rullar v40:n igen!! :) Låg en följesedel (kvitto) i, där orgnr. återigen stod med samt ett papper om man ville retunera något. Min upplevelse på bildelsbutiken.com blev alltså väldigt bra. För att sammanfatta.... Håller med er om att det kanske var lite dålig info på hemsidan men när man väl tar kontakt med dom känns det ganska seriöst, betalning osv gick också väldigt bra och seriöst till samt leverans av paketet. För mig funkade Bildelsbutiken.com bra!, tack ändå för dom svar jag fick här i forumet! :)
Som du formulerar dig får jag uppfattningen om att du gör reklam åt nämnda butik. Vilket får mig att dra åt öronen. Men det är jag det...
Jimpen89 skrev:
Denkadonka skrev:Sådär då, fick sms igår om att mina grejer hade kommit...Allting låg i paketet och det passade också,så nu rullar v40:n igen!! :) Låg en följesedel (kvitto) i, där orgnr. återigen stod med samt ett papper om man ville retunera något. Min upplevelse på bildelsbutiken.com blev alltså väldigt bra. För att sammanfatta.... Håller med er om att det kanske var lite dålig info på hemsidan men när man väl tar kontakt med dom känns det ganska seriöst, betalning osv gick också väldigt bra och seriöst till samt leverans av paketet. För mig funkade Bildelsbutiken.com bra!, tack ändå för dom svar jag fick här i forumet! :)
Som du formulerar dig får jag uppfattningen om att du gör reklam åt nämnda butik. Vilket får mig att dra åt öronen. Men det är jag det...

Ja nu när du säger det så ser du ju ut som det, men det jag egentligen ville göra var att dela med mig lite om företaget! =) Dock håller jag med om det tidigare personer har skrivit, men jag såg inte egentligen varför man inte skulle beställa därifrån så jag riskerade ca 300kr för att få se om jag fick nåt eller inte. Och i dehär fallet så gick det ju ganska bra.
Jimpen89 skrev:
Precis.. Jag menar, vem fan skulle annars regga sig på ett forum enbart för att berätta att man köpt något?
Tyvärr, eller rättare sagt. Som tur är så blir ju såna här trådar kontraproduktiva om någon läser dom.
Lucif3r skrev:Nu har han iofs inte reggat sig bara för att säga detta, men jag förstår hur ni tänker.

obs. jag säger inte att han inte gör reklam eller liknande, håller mig utanför den diskutionen :P
Du har rätt, han har ett inlägg i en annan tråd också!
Framtiden får utvisa om jag har fel. Har jag det kommer jag be om ursäkt om jag lät brysk i inlägget ovan!
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]