Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Pxu
Den statistiken är/var nog riktig, men det finns massor med microbilar därnere som går några hundra mil/år för närtransporter. Som räknas i statistiken. De bilar som vi gillar att importera hit brukar ju vara av "bättre" modell, såna modeller som tysken lätt kör 4-5000 mil/år med. Så tycker jag det ser ut iaf. Sen är det vinter och snö, salt o slask även därnere så dom vill väl inte frysa om rumpan mer än vi häruppe. Kanske nåt som är nysålt ännu längre söderut har sämre vinterutrustn, men mindre korrosion är också trevligt. Särskilt om den inte kommer från kusttrakterna, utan en bit in långt från saltluften :) Nu tänker jag inte på 2012 års mod, hehe
av mbc
Jag hade aldrig valt en modern volvodiesel utan värmare.
Min funkade inte förra vintern när det var typ 10 minus, tog en evighet att bli varm och när man stod på tomgång sjönk tempen.
Min är en 07 och en nyare diesel är ju ännu effektivare så ännu mindre värme...
av Kryss70
Har för ett antal år sedan, lärare i plugget, säga att vi kör subventionerade Volvo i Sverige för att premiera märket som hemmafavorit.
Mycket dyrare utomlands för en basmodell, för där räknas de som premium-import. Samtidigt har de inte ens tillgång till många options i t.ex Usa, det går inte att få helt enkelt trots att det finns efterfrågan, vilket låter lite knepig om man ska se till märkesförtroende kontra premium.

Vad det gäller utrustning så levereras det t.ex Toyota Landcruiser och andra billigare modeller både till Ryssland & Kazakstan med så lite utrustning att man undrar om ratten ingår i priset. Inte rumpvärme som standard? Hallå :shock:
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]