Lucif3r skrev:Andis skrev:Värsta jag varit med om var en som skulle ta 1,41 i stadstrafik tog allt mellan 2-3 liter i stadstrafik kunde nog ta mer om man skulle gasat. Vintertid inte under 1,7 snudd på landsvägs körning.
Med vänlig hälsning,
Andis
Vad var det för bil :shock: ? En gammal V8a eller :lol: ?
Om det ändå hade varit det
Nej var en 1988 sierra 2,8 i Ghia med automat. Helt otrolig bil. Kan säga att det var ett stort fel köp. Var min första riktigt dyra bil. Från att haft ett par billiga bilar innan. Så ville man ha lite lyx, som man tyckte på den tiden med V6 och automat och lul lul inredningen. Men Tjitt vad soppa den tog. Helt bisart. Och då var det ingen gamla hög heller utan lätt begagnad och i nyskick. Spela ingen roll hur mycket man serva den samma förbrukning. Verkstaden som jag lämna den på under den tiden dom fråga alltid om jag kommit under 1,5 på sista tiden. Vart nästan som en ploj fråga.
Nu mer har jag en Mustang med moduler V8 motorn, som jag brukar köra sommartid lite då och då. Den drar runt 1,1 per mil och så tog den där lilla sierran så bisart mycket. Ja var en konstig bil.
Men vad jag förstått av dom som haft Volvo 760 så var dom med otroligt törstiga. Så V6 bilar var kanske så på 80 talet.
Med vänlig hälsning,
Andis