Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Jag har prövat med extra olja. Men utan resultat.
När man inte belastar den så funkar den kalas. Men när v70 ska upp så får den inte däcket att lyfta ifrån backen.

Den läcker inget och tappar inte trycket.
av Rådlös
Då är det något annat fel i din domkraft. En packning eller tätning någonstans som "inte håller måttet". En snabb titt på bilden häröver ger ju att det är tämligen komplicerat att försöka öppna och renovera en sådan domkraft. En lika snabb titt på denna länken: http://www.clasohlson.com/se/Hydraulisk ... r407497000 ger ju då att det är billigare och enklare att köpa en ny.
Det här är bara ett exempel. Dom andra stora bilprylvaruhusen har liknande priser, så det blir en enkel lösning på problemet.
av Rådlös
"Jag har tyvärr ingen sådan domkraft. jag har en vanlig standard."

Vad avser du med "vanlig standard"? Exemplet från Clas Ohlson är väl så vanligt man kan komma om man pratar om hydrauliska domkrafter?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är väl inte många som är tokiga nog att använda pelardomkrafter för att lyfta en bil? Funkar väl om man ska hissa alla 4 hjulen samtidigt, men annars kan dom göra duktigt med skada istället.
Dessutom kan dom aldra flesta pelardomkrafter inte lyfta tillräckligt högt för att frilägga hjulen. Dom flesta brukar ligga på ungefär 1dm effektiv höjning - vilket inte är tillräckligt för att få fjädrarna att spänna ut och lyfta hjulet från marken.

En vanlig domkraft = saxdomkraft
En vanlig hydraulisk domkraft = 'garagedomkraft'
En pelardomkraft = en pelardomkraft.

Min 745-a har rullat med Biltema skivor, klossar, […]

Prova googla volvo 9474082. Verkar finnas i lager […]

Bensinpump till B27A 1978?

Nu kan jag inte speciellt mycket om just denna mot[…]

Personligen skulle jag ha bytt låsmekanismen[…]