Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Krakus skrev:
crumpets skrev:Då måste ju passagerarstolen vara inställd på att sitta för långt bak... Axelavståndet är väl ändå samma på coupe som de andra versionerna. E-klass är ju aldrig en liten bil på längden.
Försök att ha stolen långt fram om man är 202cm!
Skaffa en riktig bil, med plats. En 940.
av Krakus
Vojje skrev:Jag säger bara en sak. Voyager 8)
Eller Peugeot? :P

Jag undrar om du kör med din. Eller använder bara till att ha något att meka med. ;)
Användarvisningsbild
av Variosboy
erikn skrev:
Krakus skrev:
crumpets skrev:Då måste ju passagerarstolen vara inställd på att sitta för långt bak... Axelavståndet är väl ändå samma på coupe som de andra versionerna. E-klass är ju aldrig en liten bil på längden.
Försök att ha stolen långt fram om man är 202cm!
Skaffa en riktig bil, med plats. En 940.
Fast nu skrev ju TS i att de är "säkerhetstalibaner", och på den punkten har inte 940 mycket att hämta nu för tiden..
Användarvisningsbild
av erikn
Det var inte TS som var säkerhetstaliban. Annars håller jag med dig.
av Krakus
Hade jag velat ha en "säker" bil, hade jag inte blivit av med våran V70N-07 och köpt en bil för nästan 500`!
Dessutom har jag redan en vinterbil / Peugeot 407SW. Där är det inga problem att ha bilbarnstol.

Det är en E-Coupe frågan gäller!

Bild

Tycker Ni verkligen det är så MYCKET plats där bak?
av Krakus
Droopy skrev:Bakätvänt i den där bilen i baksätet käns ju helt uteslutet, hu´r hade du tänkt trokkla in en unge där? men det kanske går.
Det är därför jag ställde frågan.
Nu lånade jag en bilbarnstol från sonen. Och ska testa.

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]