Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Funk.
Läs vad du skriver, Undviker olyckor!
Vem vill inte undvika olyckor???
Ganska skrämmande att så många fortfarande verkar tro att 945 är en såå säker bil att färdas i! Visst. Jämför man den med bilar av samma ålder så står dom sig bra. Riktigt bra till och med. Men jämför man med bilar av idag har dom inte mycket att komma med.
Variosboy skrev:Ganska skrämmande att så många fortfarande verkar tro att 945 är en såå säker bil att färdas i! Visst. Jämför man den med bilar av samma ålder så står dom sig bra. Riktigt bra till och med. Men jämför man med bilar av idag har dom inte mycket att komma med.
Tar lika mycket plats då man parkerar en. ;)
av PTV
kamilenski skrev:
Variosboy skrev:Ganska skrämmande att så många fortfarande verkar tro att 945 är en såå säker bil att färdas i! Visst. Jämför man den med bilar av samma ålder så står dom sig bra. Riktigt bra till och med. Men jämför man med bilar av idag har dom inte mycket att komma med.
Tar lika mycket plats då man parkerar en. ;)
Mycket beror ju på att många stirrar sig blinda på storleken på en bil och inte på hur den egentligen är uppbyggd. :D

Hahaha.
Litar man till 100% på svaren man får på ett forum, är man konstig i mina ögon. All information jag fpr, kontrollerar jag och reviderar! Precis som om det varit muntligt från någon person. Folk är olika! Privat forum kan/får inte betraktas som facklig info! Den informationen måste betalas för.
Därför anser jag att den säkraste bilen är den gamla Polska Fiat 126p :)

P.s. Slå på lite sunt förnuft :)
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av White
Någonting att tänka på är att när Volvo 700 serien (bara kosmetiskt och SIPS skiljer från senare 7/900) utvecklades så hade dom
flesta bilar mjuka deformationszoner både bak och fram för att "fånga upp" kraften av en kollision. I dag med modernare hållfastare
stål och annan konstruktion på balkar pga tvärställd motor blir det rena döden för en "gammal" bil i en kollision, det är bara att inse!

Det som var säkert i går är många gånger rena missären i dag! Man måste jämföra bilar från samma tidsera om det ska bli rättvist!
Kan vi vara säkra på att ju modernare desto säkrare? Skulle en nyare V30 vara säkrare än äldre S80? ( nu kliar jag mig i huvudet).
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]