Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andis
Grym regskylt.
Vi måste försöka se om vi kommer på vart den är ifrån.

Kanske finns någon sida man kan söka upp alla världens skyltar och se hur dom ser ut.

Ska söka när jag kommer hem från semestern. Här har vi bara 0,6-0,2 ner och 0,2till 0,03 ut i fart på internetet.
Lite trokligt att göra större sökningar på nätet då.

Men trevligt att läsa vad som skrivs på jagtullar sidan fungerar fint över tapatalk appen även med låg internet fart.

Med vänlig hälsning,
Andis
av I.H.P
http://www.worldlicenseplates.com/
Kul för oss som tycker att Svenska regplåtar är blaffor stora som lagårdsdörrar, fantasilöst designade av någon på fel sida om järnridån.
Har 45 av USAs 50 stater så det är snart dax att bli äckligt nördig och söka efter kanadensiska, karibiska, snöa in på olika årsmodeller eller specialvarianter som snut, brandkår eller indianstammar.
//Björn
av Andis
Uppdatering!

Just precis passera den svarta Porschen med svarta reggplåtarna 2007 på motorvägen utanför kista.

Verkar som den rullar konstant i sverige. Kanske en som tar en böter ibland för falsk reggad bil :D

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av vetten
Andis skrev:Uppdatering!

Just precis passera den svarta Porschen med svarta reggplåtarna 2007 på motorvägen utanför kista.

Verkar som den rullar konstant i sverige. Kanske en som tar en böter ibland för falsk reggad bil :D

Med vänlig hälsning,
Andis
Ha!!! Kul att någon mer fick se den.
Hur ska vi få reda på vad det är för skylt??? ?:-/ ?:-/ ?:-/

Så här står det om man söker på bilregistret:

Sök uppgifter om annat fordon

"Fordonsuppgifter kan ej hämtas: Du har angivit en personlig skyltbeteckning som inte är knuten till något fordon i dagsläget. Felkod (5081)."
av semmelman
Undrar om polisen har tillgång till nåt värdsligt register vi inte har? Den där bilen skulle kunna va med i ett bankrån eller mord och så förblir fallet olöst bara för att polisen inte kan hitta den i bilregistret..?
Användarvisningsbild
av Vojje
semmelman skrev:Undrar om polisen har tillgång till nåt värdsligt register vi inte har? Den där bilen skulle kunna va med i ett bankrån eller mord och så förblir fallet olöst bara för att polisen inte kan hitta den i bilregistret..?
Hmm. När jag åker ut en runda och rånar och mördar brukar jag antingen först sno en bil eller så falsk-skyltar jag min egen :mrgreen: .
av semmelman
Fast han behöver ju inte det. Kan ta sin egen bil. :)

Men ta nåt bättre exempel då, tänk om han blir inblandad i en bilkrock eller nåt och drar, då kan inte polisen hitta honom fast de har skylten på bild.
av I.H.P
DKW=Dampf Kraft Wagen ett av de tidigare tyska bilmärkena som gick samman till Audi.
Förknippas väl inte med det premium segment som Audi tillhör numer...
//Björn

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]