Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Jag pendlar mellan preem och volvo-tappen beroende på vilken jag är närmast. Hos volvo här i västerås är det oftast grisigt och kladdigt och "autotankningen" fungerar inte på någon av dieselpumparna utan jag får stå och hålla in handtaget genom hela tankningen så i västerås tankar jag oftast hos preem.

Har dessutom ett firmakort hos preem (som jag betalar privat) med 75 öre/l rabatt, dock med sattyget att det är 75öre litern på listpris.
Så kollegan som kör en bensinbil var inte så nöjd på räkningen i januari, rabatten är betydligt sämre på bensin, 35 öre/l tror jag. Det gjorde att hon på räkningen fick betala MER per liter än vad pumppriset var :shock:

Sa upp mig förra veckan, så framöver blir det nog uteslutande volvo om inte nya arbetsgivaren låter mig teckna ett tankkort hos preem och preem ger lika bra villkor.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tankade tidigare på Preem. Har nu slutat med det och tankar för närvarande på Qstar. Kommer snart börja tanka på Skoogs bränsle då det är riktig diesel utan raps och tallolja :D
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Rådlös skrev:V70BiFuel03 : Du sa att du valde bort St1 och gick över till SHELL. Har du läst det här? http://www.shell.se/ :shock: :???: :wink:
Nja, det var Jet inte ST1.... intressant dock....visste inte att Shell & ST1 hörde ihop.
Användarvisningsbild
av kvantskum
~Kalle~ skrev:Kommer snart börja tanka på Skoogs bränsle då det är riktig diesel utan raps och tallolja :D
Verkligen säker på det? Inblandningen av biobränsle-dyngan i dieseln är lagstadgad, och får
"enbart i undantagsfall förbigås om extrema förhållanden råder".
D.v.s. någon enstaka cisternfyllning av "ren" diesel är tillåten om det är extremt kallt.

Min favoritmack försöker alltid få leveranser av ren diesel. På beställningcentralen har de börjat undra vad vi bor i för kallhål, för de får alltid höra att det är långa perioder med -40 just när beställningen ska läggas... :mrgreen:
Användarvisningsbild
av vetten
kvantskum skrev:
~Kalle~ skrev:Kommer snart börja tanka på Skoogs bränsle då det är riktig diesel utan raps och tallolja :D
Verkligen säker på det? Inblandningen av biobränsle-dyngan i dieseln är lagstadgad, och får
"enbart i undantagsfall förbigås om extrema förhållanden råder".
D.v.s. någon enstaka cisternfyllning av "ren" diesel är tillåten om det är extremt kallt.

Min favoritmack försöker alltid få leveranser av ren diesel. På beställningcentralen har de börjat undra vad vi bor i för kallhål, för de får alltid höra att det är långa perioder med -40 just när beställningen ska läggas... :mrgreen:
Säg nordpolen så blir dom nöjda :lol:
Användarvisningsbild
av Micce1980
-95 på Jet eller OkQ8 beroende på vilken som ligger närmast. Betalar ogärna mer än vad som behövs. :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Arbetsgivaren har gett mig ett kort som fungerar hos OKQ8 och Tanka så där tankas det... :-)
Användarvisningsbild
av thorell
V-Power på Shell.
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag efter några lager med klarlack https:[…]

4x108 et 52.5 volvo 850

Köpte en volvo 850 1993 och på den satt[…]

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]