Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

I onsdags såg jag hur en kille fick betala 16.287kr för ett airbag styrdon på sin 12 år gamla bil. (Cadillac STS). Han var säkert överlycklig. Så länge inte ett fel riskerar att skada någon annan så är jag tveksam om jag tycker SBP ska testa det.
För mig som pendlar runt 400mil mellan jobb och bostad blir man lätt irriterad när man läser sån här skit. Vi har en trimmad 9-3 Aero som går som en klocka, min sambo och ungarna åker i den, jag kör en gammal 965 som jag älskar, lastar som satan, är skön att åka och kostar inget att äga. Men snart får man väl skaffa nån jävla VW Polo eller nåt annat upphetsande....
tompathepilot skrev:För mig som pendlar runt 400mil mellan jobb och bostad blir man lätt irriterad när man läser sån här skit. Vi har en trimmad 9-3 Aero som går som en klocka, min sambo och ungarna åker i den, jag kör en gammal 965 som jag älskar, lastar som satan, är skön att åka och kostar inget att äga. Men snart får man väl skaffa nån jävla VW Polo eller nåt annat upphetsande....

Tycker det är skit om det ska bli så.

Bara att behöva skrota bra och fullt fungerande bilar, ja det kallar jag miljöförstöring :-O)

Vi skulle ha gjort som Norge ?:-/ Skitit i EU :-)-)
vetten skrev:
tompathepilot skrev:För mig som pendlar runt 400mil mellan jobb och bostad blir man lätt irriterad när man läser sån här skit. Vi har en trimmad 9-3 Aero som går som en klocka, min sambo och ungarna åker i den, jag kör en gammal 965 som jag älskar, lastar som satan, är skön att åka och kostar inget att äga. Men snart får man väl skaffa nån jävla VW Polo eller nåt annat upphetsande....

Tycker det är skit om det ska bli så.

Bara att behöva skrota bra och fullt fungerande bilar, ja det kallar jag miljöförstöring :-O)

Vi skulle ha gjort som Norge ?:-/ Skitit i EU :-)-)
Jag kanske missar något här, men fullt fungerande är dom väl ändå inte eller?

/Martin
Så med andra ord så verkar det numera vara mer okey med att skada sig i en gammal Amazon än i en V70 med dålig airbag.Ja dom som bestämmer lever som vanligt i en annan värld.
PTV skrev:Så med andra ord så verkar det numera vara mer okey med att skada sig i en gammal Amazon än i en V70 med dålig airbag.Ja dom som bestämmer lever som vanligt i en annan värld.
Som väl är finns det inte så många Amazoner på vägarna så risken att någon krockar i en V70 är rätt mycket större. Hur stort är problemet egentligen? Först och främat måste man ju ha en så gammal bilmoch sedan måste det vara något dyrt fel på krockkuddarna. Först dåmär det ett problem. Jag känner flera som åker runt i gamla skitbilar och som skulle drabbas av detta och de får skylla sig själva. Jag aäger inte att alla inte har råd med en anständig bil eller att hålla sin gamla bil i skick, men har man råd att röka och kröka upp pengarna eller gladligen lägga tusentals kronor varje månad på hästar, hästprylar, bilradio, fälgar, segelflyg, modelltåg, musikinstrument eller vad man nu har för hobby, så är det knappast en ekonomisk fråga för de flesta.
Men allvarligt talat, vad finns det för argument för att släppa igenom en fallerande krockkudde vid besiktningen? Tänk er själva in i situationen att en familjemedlem dött pga att krockkudden inte utlöst: hur skulle det känts?
Jag själv är en lågavlönad fräsare på mekanisk verkstad. Unnar mig inte ett smack mer än att hålla min 945 CLASSIC i så bra skick
det bara går, då känns det in i hel#ete surt OM jag skulle behöva skrota för att det inte går att få tag på någon sketen reservdel till
SRS systemet!

Håller med om att säkerhetssystemen SKA funka så länge det är möjligt att hålla igång dom, men när det inte GÅR pga att
biltillverkaren INTE håller med reservdelar längre känns det surt!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Idag är det första gången jag r&ar[…]

Stänga av city safety permanent?

Hej där. Det är heller inte så enk[…]

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]

Kan inte lägga i växel V70

Tjena, jag hade hoppats på lite vägledn[…]