Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kvantskum
Flintskallen skrev:Jag har billiga skitlampor i min S60
Svaret fanns redan i frågan. :wink:

Materialval vid tillverkning skit, obefintlig kvalitetskontroll, mm, mm...
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Lite kul i denna tråd är väl att jagrullar.se inte har några problem att visa humanhabits reklam... Money rules eller..?
av Flintskallen
Okey, vad monterar Volvo för lampor då? Står Valeo på lykthuset men de gör väl inga lampor?

Jag vill ha tillbaka ljuset som de gav när bilen var ny, en gräddvit färgtemperatur hade de då. Inget färgstick åt rosa, blått eller grönt överhuvudtaget.

Såg i Hyllan på Volvobutiken att de saluförde Osram, men de hade inga Xenon utan bara halogen.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Alla bilar med original xenon har lampor så 4300K så enkelt är det med det. Köper man på 6000K eller mer så blir det blåare och blåare.
av Lövet
Köp 4300K av märke Osram, Philips eller GE så får du tillbaka originalkänslan.
Användarvisningsbild
av Hilmer
kvantskum skrev:Förhoppningsvis lär sig folk att Humanhabit, Lyson eller vad de väljer kalla sig är rena skräckexemplet i xenonvärlden.
På detta forum och i princip alla andra forum på nätet har folk skrivit liknande saker.
De har bäddat ris för sin egen rygg enligt mig, p.g.a. obefintlig kundservice, urusel kvalitet och arrogans. :evil:

Har 4 beställningar i varierande storlek gjorda hos humanhabit under drygt ett års tid och det har aldrig varit några problem. Leverans inom ett par dagar, vettiga priser och inga problem med kundservice vid garanti utav en ballast som la av (kom en ny dagen efter i lådan).

Så personligen har jag väldigt svårt att förstå hur dom kan få så dålig kritik med tanke på de goda referenser jag själv har. Hur bär folk sig åt egentligen!?
av Flintskallen
andreas_lofgren skrev:Köp 4300K av märke Osram, Philips eller GE så får du tillbaka originalkänslan.
Ok, var köper man dessa billigt? Jag siktar in mig på Osram för de brukar brukar vara bekymmersfria enligt min erfaranhet.

Någon som handlat här, http://www.oembulbs.com/osram-d2r-66050-xenarc.html och vet om man får äkta vara eller bara någon kinakopia? Eller om man får något överhuvudtaget? Priserna är ju samma (SEK 393) som för skitlampor hos de svenska webbhandlarna.
av Lövet
Ingen aning om hur det är hos den handlaren. Jag har köpt på eBay, dock verkar inte den handlaren jag använde förra gången finnas kvar längre. Vid snabb sökning skulle jag kunna köpa dessa: http://www.ebay.com/itm/NEW-OSRAM-Sylva ... 006wt_1219
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Hilmer skrev:
kvantskum skrev:Förhoppningsvis lär sig folk att Humanhabit, Lyson eller vad de väljer kalla sig är rena skräckexemplet i xenonvärlden.
På detta forum och i princip alla andra forum på nätet har folk skrivit liknande saker.
De har bäddat ris för sin egen rygg enligt mig, p.g.a. obefintlig kundservice, urusel kvalitet och arrogans. :evil:

Har 4 beställningar i varierande storlek gjorda hos humanhabit under drygt ett års tid och det har aldrig varit några problem. Leverans inom ett par dagar, vettiga priser och inga problem med kundservice vid garanti utav en ballast som la av (kom en ny dagen efter i lådan).

Så personligen har jag väldigt svårt att förstå hur dom kan få så dålig kritik med tanke på de goda referenser jag själv har. Hur bär folk sig åt egentligen!?
Korkat svar. Bara för att du inte har problem så borde ingen annan ha det? Dålig kritik är väl dålig kritik? Kolla omdömen.
Användarvisningsbild
av Hilmer
ÄRRet skrev:
Hilmer skrev:

Korkat svar. Bara för att du inte har problem så borde ingen annan ha det? Dålig kritik är väl dålig kritik? Kolla omdömen.
Korkat svar från din sida då du inte verkar accepterar att det också finns nöjda kunder...
Det finns alltid två sidor på ett mynt, varför då inte även ta fram de bra sidorna!??

Precis som jag skrev tidigare så har jag aldrig haft problem med dessa och har således svårt att förstå den hårda kritik de får.
Sen att dom får dålig kritik kan säkert bero på flera anledningar, och då behöver det inte enbart vara deras sätt att bemöta kunder utan det kan även bero på kundernas sätt att uppföra sig vid en ev kontakt. Men med den stora skillnaden att det är företaget som hängs ut och får dåligt omdöme och inte kunden ifall man inte kommer överens.
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &[…]

installera dragkrok

ok! Vilka funktioner får man med volvo orgin[…]

Min precis nya XC60 -26 Plus med Darkpaket kommer[…]

Halvljus

Halogen eller Xenon?