Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
En polis som käkat en taskig hamburgare så blir det nog böter och trots allt är det ju inte tillåtet att kladda ner regskylten..

Mvh GK
av *pettson*
Tja.. det lär väl stå såhär på böteslappen..

622A/ Anbringat otillåtet tecken/märke på registreringsskylt BOT: 300:-
Användarvisningsbild
av wissel
Verkar vara lågprio på detta. Jag blev Tokstoppad med Blåljus o hela köret på Nynäsvägen, kollade nykterhet o körkort.
Den andra polisen kollade bilen, ingen reaktion på mitt Gotlandsmärke på skylten bak.
Besiktningen för 3 veckor sedan gick utan anmärkning.
:P
Användarvisningsbild
av Camel
Även på 80-talet verkade ordningsmakten inte prioritera otillåtet märke på regskylten. Hade en vinröd 240 som var utsmyckad med ett "passande" märke med Ferraris logga på främre regskylten i samma storlek som ett skattemärke. Blev stoppad i en rutinkontroll. Efter de sedvanliga frågorna och körkortskontroll kommenterade polismannen att jag hade "otillåten reklam" på regskylten. Jag svarade att jag inte visste om att det var förbjudet. Polismannen nöjde sig med att jag lovade att avlägsna den otillåtna reklamen och lät mig åka därifrån utan påföljd. Märket fick dock sitta kvar de år jag hade bilen. :wink:
av Provocative
De orkar inte tjafsa om sånna saker.
För några år sedan retade jag upp en polis ordentligt genom att hänga på honom i 140 på 110väg utan blåljus. Självklart så stanna han efter en mil o lät mig passera. DÅ blev jag laglydig och självklart stoppad. Efter blåsning, utskällning så påpekade han surt att det var böter på att inte ha skattekvitto PÅ bilen och inte i. Fick inga böter fast jag var medveten om att skattekvittot inte var där det skulle. Om han nu inte orkade ge mig de böter jag förväntade mig så lär inte många åka på något brar för att det sitter en förbjuden dekal på skylten.
BTW. Jag uppmanar ingen att begå brott :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Varför skall man sätta på ett märke över var man bor/vilken klubb man håller på just på registreringsskylten. Det kan väl inte räknas som en "aha upplevelse"? Kanske lite spännande för att se om olagligheten upptäcks kanske. Tycker man däremot att man vill dölja det gamla "skattemärket", beställ en ny registreringsskylt. Det tycker jag är snyggast.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Utom när det gäller Bajen för vi får lida så mycket ändå så oss tycker dom nog synd om. :mrgreen:

Mvh GK
av llesrof
KKR skrev:Varför skall man sätta på ett märke över var man bor/vilken klubb man håller på just på registreringsskylten. Det kan väl inte räknas som en "aha upplevelse"? Kanske lite spännande för att se om olagligheten upptäcks kanske. Tycker man däremot att man vill dölja det gamla "skattemärket", beställ en ny registreringsskylt. Det tycker jag är snyggast.
Sport är ju som religion för en del och de vill mer än gärna visa för alla vilka bollsparkare och liknande de anser utöva sporten mest fördelaktigt. Vill man leva riktigt spännande så klistrar man dit en liten svastika eller kommunistmärke ?:-/
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det behöver inte handla om vilka som har bäst utövare utan mer vilken klubb man känner samhörighet med.
Om någon är kommunist så är det väl hans sak och inget förbjudet eller speciellt spännande och när det gäller svastikan eller solkorset så behöver inte det bero på att man är "nasse" eftersom denna symbol är uråldrig. Svastikan finns för övrigt på alla pelare i Stockholms Olympiska stadion från 1912.

Rent allmänt är jag inget för att ha klisterlappar eller annat på bilen. Den enda "reklam" jag har är skylthållare som det står "Jag Rullar" på.

Mvh GK
DennisCA's Volvo 850 -97

Idag efter några lager med klarlack https:[…]

4x108 et 52.5 volvo 850

Köpte en volvo 850 1993 och på den satt[…]

99% av alla problem är jordfel i kontakten. S[…]

installera dragkrok

@Micce1980 tack för det! Fanns en del matnytt[…]