- sön 06 nov 2011, 13:28
#584305
Min åsikt förr när man körde bilar i klassen som dubblerade sitt marknadsvärde om det var full tank var att bilen var värd att satsa på om antingen det maskinella var ok eller karossen var i rimligt skick. Om både det maskinella och karossen var i för dåligt skick samtidigt var det ju oftast ingen bil så att säga. Arbetsinsatsen blev för hög iförhållande till bruksvärdet. Åtminstone om det var en vanlig dussinbil. Absoluta gränsen gick väl ungefär vid max 4 vardagskvällars arbetsinsats för att hålla bilen rullande över helgen.
Rariteter där det ekonomiska värdet steg betydligt om skicket förbättrades kunde man ju satsa på. :)

Rariteter där det ekonomiska värdet steg betydligt om skicket förbättrades kunde man ju satsa på. :)
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."