Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Bengan75
Fantastiska referenser på den där sidan, verkligen. VW TDI-motorer som drar en liter milen landsvägskörning och en Civic 93 som drar lika mycket som en Camry V6. Frågan är om det var den fantastiska uppfinningen som gjorde skillnaden eller att man åtgärdade felet på motorn som fanns där i början.
av *pettson*
Jag önskar nu svar av GreenFuture personligen. Inga andra svar tack. Svaret ska skrivas här och inte hänvisas till andra luddiga sidor, inga filmer, inga klipp.
Bara FAKTA tas emot. Inga omskrivningar, inga om, men och kanske tack. Rena kalkyler på mängder och tekniker gäller. Dessa fakta är INTE patentskyddade så det går inte att gömma sej bakom det.
Är produkten nåt att ha så finns dessa fakta hos din leverantör av produkterna.

1/ Hur mycket vätgas kan respektive enhet producera i realtid.
2/ Hur mycket syrgas respektive enhet producera i realtid.
3/ Hur lång reaktionstid har spjälkningen vid ändrad gasmängd.

4/ Väte är i blandning med luft explosivt. Tekniken för en diesel är att få bränslet att självantända, ju högre tändvärde ju effektivare maskin. Väte i kombination med luft är fruktansvärt dåligt att glödtända då det är mycket lättantändligt och explosivt. Hur kan väte ihop med luft ändra cetantalet på diesel till det bättre.

5/ Hur har avgascertifiering lösts gällande hållbarhet i avgasreningen, samt för reningens funktion?
Katalysatorreningen är fungerande precis runt lambda 1. Det som skrivs är att värdet kommer att understiga 1 och tydligen rejält under 1.
6/ Ovanstående i sin tur har två effekter: 1/ katalysatorn renar inte längre på grund av för stort syreöverskott. 2/ katalysatorn brinner upp på grund av för hög reningstemperatur. Hur har detta lösts?

7/ Reaktionen som bli av att förbränna väte och syrgas är just att det skapas vatten. Hur skyddas lambdasonden från den betydligt högre fukthalten under tiden den är upphettad och mäter?

När ovanstående är besvarat i detalj har jag en del andra frågor..
I övrigt är väl inte den här tråden modellspecifik så jag antar att den hör hemma i nån offtopic form.
av kottskrapa
Mythbusters testade väl massvis av sådana här mirakelgrejer och kom fram till att det enda som bevisligen sänkte förbrukningen var att köra bil när man var glad eftersom man då körde lugnt och harmoniskt?
av GreenFuture
Jag undrar vad är dina problem?
1,Vätgas är maby felbenämning då i svenksa språket allmänt är knallgas.
2,Att producera denna gas är helt beroende storlek,antal bränsleceller man väljer.
3,reaktionstiden styrs genom sensorerna i ditt fordon, alltså snabbare än du kan tänka.
Men visst gas mängden kan ändras då bränslecellen behöver nytt vatten beroende på användning.
4, jag är ingen kemist men är logisk kunnig, jag ser inga konstigheter med detta,detta ersätter inte dieseln utan medför bättre förbränning.
Ett exempel, om du ska blåsa ut ett ljus ....då slocknar det....men om du blåser med knallgas ????????? då händer det nåt.
vet inte vem du är men du får läsa på ..........
Denna produkt kommer att finnas i alla fordon om ett antal år, tex. Mercedes har flera bilar som ska köra ca 30 000 mil med denna teknik.
du kan säkert googla på det.
Detta är en HHO gas alltså 2 väte och en syre som appliceras vid ett lågt strömvärde mellan 3-60 ampere.
Vid större ampere så kan kylning behövas.
5,enligt mitt kunnande om detta i verkligheten........behövs inga förklaringar...har man 100% förbränning finns inget kvar!
6, om du läst på så ändrar man på inställningen på sensorerna för detta
7, inget konstigt då värmen ändå finns kvar och förbränner dessa... Igentligen kan man skrota alla dessa reningsobjekt genom att ha 100% förbränning.

*pettson* skrev:Jag önskar nu svar av GreenFuture personligen. Inga andra svar tack. Svaret ska skrivas här och inte hänvisas till andra luddiga sidor, inga filmer, inga klipp.
Bara FAKTA tas emot. Inga omskrivningar, inga om, men och kanske tack. Rena kalkyler på mängder och tekniker gäller. Dessa fakta är INTE patentskyddade så det går inte att gömma sej bakom det.
Är produkten nåt att ha så finns dessa fakta hos din leverantör av produkterna.

1/ Hur mycket vätgas kan respektive enhet producera i realtid.
2/ Hur mycket syrgas respektive enhet producera i realtid.
3/ Hur lång reaktionstid har spjälkningen vid ändrad gasmängd.

4/ Väte är i blandning med luft explosivt. Tekniken för en diesel är att få bränslet att självantända, ju högre tändvärde ju effektivare maskin. Väte i kombination med luft är fruktansvärt dåligt att glödtända då det är mycket lättantändligt och explosivt. Hur kan väte ihop med luft ändra cetantalet på diesel till det bättre.

5/ Hur har avgascertifiering lösts gällande hållbarhet i avgasreningen, samt för reningens funktion?
Katalysatorreningen är fungerande precis runt lambda 1. Det som skrivs är att värdet kommer att understiga 1 och tydligen rejält under 1.
6/ Ovanstående i sin tur har två effekter: 1/ katalysatorn renar inte längre på grund av för stort syreöverskott. 2/ katalysatorn brinner upp på grund av för hög reningstemperatur. Hur har detta lösts?

7/ Reaktionen som bli av att förbränna väte och syrgas är just att det skapas vatten. Hur skyddas lambdasonden från den betydligt högre fukthalten under tiden den är upphettad och mäter?

När ovanstående är besvarat i detalj har jag en del andra frågor..
I övrigt är väl inte den här tråden modellspecifik så jag antar att den hör hemma i nån offtopic form.
av GreenFuture
Alfredo,
jag tycker att ni är så patiska.
vad är problemet??
vill alla ha olja o skit omkring sig?
Ok, mina barn tycker nog annorlunda
men jag har inte berättat än, pga er bl.a
av GreenFuture
Test, vadå test??
Jag fattar inte detta ??????????????????????????????????????
Om du har en grävmaskin som tar 10 liter i timman o gödslar vår luft med mycket skit.
Om du köper en litet kit o din grävmaskin tar 8 liter i timmen o avgaserna är obefintliga!!!!!!!!!!!!!
Är detta Bra?
Nej, fan jag gillar skita ner för våra barn????
Jag bara undrar .....................
har jag fel ?
Användarvisningsbild
av Alfredo
GreenFuture skrev:Alfredo,
jag tycker att ni är så patiska.
vad är problemet??
vill alla ha olja o skit omkring sig?
Ok, mina barn tycker nog annorlunda
men jag har inte berättat än, pga er bl.a
Driver själv ett enmansföretag och har så i 25 år, skulle Jag kalla eventuellt kommande kunder för patetiska hade Hade Jag knappast kunna försörja Mig och Min familj. Om det nu är så att Du har en bra afärside verkar det inte som Du kan framföra den.
Senast redigerad av 1 Alfredo, redigerad totalt 0 gånger.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]