- mån 05 dec 2011, 14:16
#595007
75w tycker jag blir för kraftigt, det blir en enorm självbländning av bl.a. snö. Ballt i början, men efter ett tag bara tröttsamt.
Bara ett gott råd ang. leverantörer...
En firma blir aldrig bättre än sin kundtjänst/reklamationshantering. Bara sälja grejor kan alla, men man märker servicenivån först när saker inte går som tänkt. Det h-vete som upplevts med just humanhashit vill jag inte önska min värste fiende. Innan det ens blev en respons på en reklamation med defekta ballaster, sneda lampor, redan debiterade men saknade varor mm, mm tog det 3(!) månader. Ringde dit 8-12 gånger under den tiden, ingen visste något, de skyllde på varandra och skulle efter varje samtal "ringa upp", men alltid tyst som i graven...
Och det handlade inte bara om en enda xenonsats där...
Jag har under denna mardrömsprocess nog talat med dom flesta där, och samtliga visade tyvärr samma beteende.
Såg av en slump min häromdagen min "mailkonversation" med dessa och jag blev än en gång påmind om detta faktum.
Rent utav tragiskt.
Så om dessa typer nu råkat i luven på varandra och försöker konkurrera ut varandra bryr mig inte ett skvatt.
Oavsett vem av dessa typer som börjat konkurrera genom ett 1200-kronors LTD-bolag registrerat i England, så är allt som har att göra med dom iskallt från min sida.
Vad man ser på många forum så verkar jag definitivt inte vara den ende som fått denna insikt.
Bosa skrev:Är inne på 5000K vilket xenonkungen inte har, sen så sålde en verkstad häromkring kit från xenonkungen men vad jag förstod så var det en hel del reklamationer så jag vet inte ens om de säljer kit från dem längre.Jag har 5000k på mina 60w, men när det blir dags för nästa lampomgång kommer jag välja 4300K. 4300k ger ett i längden för ögat bekvämare ljus.
Hur är 75W-kitet från humanhabit.se?
Vad är det för övrigt för skillnad på humanhabit.se och lyson.se? På Lyson.se står det Humanhabit Ltd, endel hävdar att det är grundaren av humanhabit.se som inte kom överens med sina partners och startade då lyson.se. Samma personer hävdar att lyson.se har bättre service medans andra menar att Lyson/Humanhabit Ltd är de som strular mest med felleveranser och svåra att ha att göra med vid reklamation.
75w tycker jag blir för kraftigt, det blir en enorm självbländning av bl.a. snö. Ballt i början, men efter ett tag bara tröttsamt.
Bara ett gott råd ang. leverantörer...
En firma blir aldrig bättre än sin kundtjänst/reklamationshantering. Bara sälja grejor kan alla, men man märker servicenivån först när saker inte går som tänkt. Det h-vete som upplevts med just humanhashit vill jag inte önska min värste fiende. Innan det ens blev en respons på en reklamation med defekta ballaster, sneda lampor, redan debiterade men saknade varor mm, mm tog det 3(!) månader. Ringde dit 8-12 gånger under den tiden, ingen visste något, de skyllde på varandra och skulle efter varje samtal "ringa upp", men alltid tyst som i graven...
Och det handlade inte bara om en enda xenonsats där...
Jag har under denna mardrömsprocess nog talat med dom flesta där, och samtliga visade tyvärr samma beteende.
Såg av en slump min häromdagen min "mailkonversation" med dessa och jag blev än en gång påmind om detta faktum.
Rent utav tragiskt.
Så om dessa typer nu råkat i luven på varandra och försöker konkurrera ut varandra bryr mig inte ett skvatt.
Oavsett vem av dessa typer som börjat konkurrera genom ett 1200-kronors LTD-bolag registrerat i England, så är allt som har att göra med dom iskallt från min sida.
Vad man ser på många forum så verkar jag definitivt inte vara den ende som fått denna insikt.
