Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Märkligt. För det var just det jag blev förbannad på, att jag skulle få inbytespriset på min bil. Inte det som de säljs för. Just då stod likvärdiga bilar på blocket mellan 15-20 000 kr. Riktigt risiga/defekta eller många år äldre kunde man få för ca 5000 kr. Visst, min bil var inte något under av vacker bil, men jag kom precis från godkänd efterbesiktning (bromsverkan handbroms) när en lastbil svängde framför mig. Träffade framhjulet, inte en repa på lastbilen. Jag kunde köra hem, men framhjulet tog i vid högersvängar.
Bild
Användarvisningsbild
av stooges
*pettson* skrev:
v40wangster skrev:Ajjemen, allt var perfekt, t.o.m ett par veckor gamla däck. och all belysning funkar, eller ja, e.v inte vänster bak efter smällen då...
Om du argumenterade lika hårt i telefonen med försäkringsbolaget som du gör här så bör ni kunna komma överens.
:-)-)
av v40wangster
Kan bara återkomma och berätta att jag fick 1000kr i sveda o värk för lite ipren jag användt, 1400 för stillestånd eftersom bilen löstes in, och sedan hela 37 lök för bilen! :)
Användarvisningsbild
av lilleman
Vad blir det för kärra nu då? :)

Mvh/Roger :)

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]