Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av matzen10
[quote="zenobia"]Kvarndammen LÄNK
Kvarndammen mer info LÄNK

Kviberg LÄNK[/quote
Precis. Följ länken till KVD så kan du köpa uttjänade statliga fordon.
Jag kan oxå bidra med att polisens bilar inte är trimmade.

---< Matz
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoForLife skrev:Tror inte dom nyare polisbilarna är nå trimmade....vad jag har hört iaf
Polisen får inte köra med olagliga bilar ! så enkelt är det!

Varför skulle polisen föredra en snabb bil mot en driftsäker?
Användarvisningsbild
av Danneman
zenobia skrev:Kvarndammen LÄNK
Kvarndammen mer info LÄNK

Kviberg LÄNK
Jösses vad med bilar !!! Tack ! :D

Hittade denna... måste ju vara ett bra pris:

V70N 2.4T business -01
12990 mil, Svart, Solid, Automat, Helläder , Servicebok finns, 5 sittplatser.
Utrustning
ABS, Aut, Dragkrok, Airbag x2, Alufälgar, C-lås, Klimatanl., Elhiss, Elspeglar, Farth, Färddator, S&V Däck, Larm, Eluppv stolar, Backsensor, Multiratt, Lastgaller/nät, Insynsskydd, CD-växlare, Servo, Rails, Sips, Integrerad telefon, STC, Träpaneler...

Högsta bud: 90 500:- !!!

Sålde min som va exakt lika för 145 000:-
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Finns en saab 9 5:a civil som går i Hallstahammar. Och den är långt från orginal. Har en bekant som brukar serva den. Större intercooler o turbo. Gick som ett jävla asss... :)
av Jaco
CarMan skrev:
VolvoForLife skrev:Tror inte dom nyare polisbilarna är nå trimmade....vad jag har hört iaf

Nej, och de får ju ALDRIG köra över hastighetsbegränsningar, inte ens vid fara för liv!!! (Not) Det var ett av de naivaste resonemang hittills. Det är inte olagligt att chippa eller trimma en bil. Garantin gäller om det görs på fabrik.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jaco skrev:
CarMan skrev:

Nej, och de får ju ALDRIG köra över hastighetsbegränsningar, inte ens vid fara för liv!!! (Not) Det var ett av de naivaste resonemang hittills. Det är inte olagligt att chippa eller trimma en bil. Garantin gäller om det görs på fabrik.
det är inte olagligt så länge bilen fortfarande uppfyller dom miljökrav bilen är typad för & effekteni inte ökas med 10-20% eller vad det är.

det finns inget chipp som klarar bilens miljökrav!

framförallt så vill polisen har driftsäkra biler, om man trimmar en bil så belastar man ofta drivlinan med mer Nm än vad den ska tåla.

Jag servar dagligen polisbilar & andra utryckningsfordon & dom har orginal motorer !
av Jaco
Jag åker dagligen i utryckningsfordon och vet en hel del om hur resonemangen går!
Användarvisningsbild
av Danneman
Eh.. Hur går resonemanget då ?
Användarvisningsbild
av prototypen
http://www.fordonskammaren.se/

Saab 9-5 2,3T Kombi
Årsmodell: 2000
Första registering: 00-01

Försäljningssätt: Offentlig auktion
Uppdragsgivare: Polisen
Skall besiktigas senast: Apr 2006
Anmärkningar: Avställd
Årlig skatt: 2550 kr

Volvo 944 2,3T
Årsmodell: 1995
Första registering: 95-06

Skall besiktigas senast: Jun 2006
Anmärkningar: Avställd, Vit, 2 st nycklar medföljer RENOVERINGSOBJEKT ( Missljud bakaxel ,Växlar ej upp. mm. )
Årlig skatt: 2001 kr

Utrustning: 4-stegsautomat, Servostyrning, ABS-bromsar, Kula, Bensinvärmare, Stereo, Elhissar fram, Klimatanläggning, Centrallås, 2 airbags

Volvo 945 2,3T
Årsmodell: 1992
Första registering: 92-05

Skall besiktigas senast: Jan 2007
Anmärkningar: Avställd, Vit, 3 st nycklar medföljer
Årlig skatt: 2001 kr

Utrustning: 5-växlad, Servostyrning, ABS-bromsar, Kula, Bensinvärmare, Stereo, Elhissar fram, Centrallås
Användarvisningsbild
av 911RS
CarMan skrev:
Jaco skrev:
CarMan skrev: Polisen får inte köra med olagliga bilar ! så enkelt är det!

det är inte olagligt så länge bilen fortfarande uppfyller dom miljökrav bilen är typad för & effekteni inte ökas med 10-20% eller vad det är.

det finns inget chipp som klarar bilens miljökrav!

framförallt så vill polisen har driftsäkra biler, om man trimmar en bil så belastar man ofta drivlinan med mer Nm än vad den ska tåla.

Jag servar dagligen polisbilar & andra utryckningsfordon & dom har orginal motorer !
Jag tror nog att du har fel där det är olagligt att trimma en bil eftersom den bara är godkänd i det utförande den är typat och det gäller oavsett om den klarar avgas och miljökrav.

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]