Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Rådlös skrev:Om du går in på Skruvat här på sidan och skriver ditt regnummer så får du efter något steg reda på när bilen är tillverkad och registrerad.
Men sedan är det ju så också att allt tillverkas inte på samma dag. Dina tändkablar har helt säkert legat på kablagefabriken en viss tid i någon lagerhylla. Sedan samma sak på Volvo. Där har dom legat i lager i väntan på "sin tur" vid moteringsbandet.
Så det som tas från lagerhyllor kan ha legat där en längre tid än när bilen levererades.
Enligt uppgifterna i Skruvat är bilen uttagen 961123. Då har väl kablarna suttit i sedan bilen var ny?
Jag vet inte hur tändkablarna till just 850 är på biltema, men jag har sett många piratkablar som är riktigt dåliga.
På min 94 är kablarna original sen bilen tillverkades, och det är ganska vanligt att de håller så länge. Så kvaliteten på originalkablarna är det inga problem med iaf. Jag vet vad jag väljer den dagen jag behöver byta.
Sparkz skrev:Jag vet inte hur tändkablarna till just 850 är på biltema, men jag har sett många piratkablar som är riktigt dåliga.
På min 94 är kablarna original sen bilen tillverkades, och det är ganska vanligt att de håller så länge. Så kvaliteten på originalkablarna är det inga problem med iaf. Jag vet vad jag väljer den dagen jag behöver byta.
Original??
Ja?
Eller ärligt talat, jag jobbar på en volvoverkstad och byter tändkablar ibland. Och eftersom det oftast bara är en av fem som är dålig ligger det ett knippe bättre begagnade i en låda under bänken... :roll:
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]