Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det är möjligt.
Snabbt gick det också.
Portarna åkte upp och ned som en jojo. Tror de har satsat på att få igenom så många bilar som möjligt. Kändes så i alla fall.
VänteParkeringen var väl belagd när jag kom dit.

Det fanns en VW Syncro inne samtidigt, den hade riktigt hög profil på däcken. Frågade lite försiktigt om de kollade på sådant. "Sånt slog de inte ned på numera", men om inte däcken inte är fråga om säkerhet, vad är det då?
Larzan skrev:Det fanns en VW Syncro inne samtidigt, den hade riktigt hög profil på däcken. Frågade lite försiktigt om de kollade på sådant. "Sånt slog de inte ned på numera", men om inte däcken inte är fråga om säkerhet, vad är det då?
Vanudå ska man ha lågprofil på en 4-hjulsdriven Syncro terrängbil ???
Var och besiktigade min bil i veckan.

Helt plötsligt så plockade bilprovaren fram en felkodsläsare. Jag frågade om anledningen? Han svarade att dom kommit på att många kopplar ur varningslampor till avgasrening m m.
Detta var tydligen nytt sedan november 2009.

Han kopplade upp sig i OBD-uttaget och "blåtandade" till en "databurk". På skärmen kom det uppgifter om att allt var okey.

Kan ju bli "långnäsa" för en del.
VolvoB20 skrev:
Larzan skrev:Det fanns en VW Syncro inne samtidigt, den hade riktigt hög profil på däcken. Frågade lite försiktigt om de kollade på sådant. "Sånt slog de inte ned på numera", men om inte däcken inte är fråga om säkerhet, vad är det då?
Vanudå ska man ha lågprofil på en 4-hjulsdriven Syncro terrängbil ???
Ja, hade Du sett den så hade nog Du funderat en och två gånger över profilen.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]