Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av linnar
Jag tänkte mer på att koppla förbi för att kolla om det är ABS'en det är fel på och
sedan koppla tillbaka igen
Användarvisningsbild
av isak
behöver du inte, felet är i enheten!
ett tips som jag tängt på? brygga ihop ingångarna från huvudcylindern o se vad som händer? du jämnar ut ingångstrycket mellan kretsarna då!
meddela gärna resultatet.
isak
av linnar
JDu säkger att det är ABS'en men en reparatör på MB säger att det inte kan vara den eftersom
bromsarna fungerar när motorn är avstängd. Enligt denna reparatör skall bromsen sjunka både
när den går och när den är avstängd.

Vem har rätt?

Tanken är att en ventil hängt sig i ABS'en så att det läcker förbi. Då borde den också läcka när
motorn är avstängd.

Om det är ABS'en bord väl det gå att få bort ärget så att den fungerar igen?

Bara en tanke.
Jag har hållit på hela livet med bilar men lade av innan ABS och annat började
bli gamla så jag har ingen erfarehet av dessa grejer.
Användarvisningsbild
av isak
har jag med. på företaget jag jobbade böt vi säkert ett 30tal på de där modellerna! och kopplade bort den helt på några som jag sa tidigare, för att få bilprovningen nöjda. för djävl- bilen är ju värdelös om det inte funkar! vi kopplade även bort bränsleventilen på några istället för nya styrdon, ventiler MM.
isak
av linnar
isak skrev:har jag med. på företaget jag jobbade böt vi säkert ett 30tal på de där modellerna! och kopplade bort den helt på några som jag sa tidigare, för att få bilprovningen nöjda. för djävl- bilen är ju värdelös om det inte funkar! vi kopplade även bort bränsleventilen på några istället för nya styrdon, ventiler MM.
isak
Går ABS-mojen att reparera?
Det kan ju inte vara så mycket problem om någon ventil fastnat pga erg?
Man kanske jelt enkelt kan knacka på den?
Användarvisningsbild
av isak
vad jag förstår så har det vittrat upp ett invängigt hål. vi försökte dissekera någon men gav upp, du kan ju ha bättre tur? då är du nog nobellpriskandidat.
isak
Användarvisningsbild
av isak
du slipper ju byta enheten.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]