- sön 15 mar 2009, 21:51
Dom träffas i lägenheten och om jag inte minns fel betalar han ett antal hundratusen kontant till killen som säljer.
Dom skriver alla papper och så, sen när säljaren är påväg hem så blir han rånad av köparens kompisar. = köparen sitter på både lägenhet och pengar.
Ja jävlar säger jag bara. Nu var det bara en film, men det här har säkert inträffat på riktigt när det gäller bilköp också.
Säljer jag en bil så försöker jag alltid att träffa personen som vill titta på en offentlig mack eller så. INTE ensam hemma hos mig eller så.
Kanske jag som är nojjig men det är som det är!
/Turbo+
CarMan skrev:Det man ska passa sig för är ju om man bestämmer träff, o sen dyker inte köparen upp, då kan det var så att han sen skuggar dig, för att se var bilen står parkerad (är ju inte alltid på samma adress som man bor på, om man har en udda bil)Kommer ni ihåg den svenska filmen TicTac? I den finns det en scen där en kille säljer en lägenhet till en annan.
Dom träffas i lägenheten och om jag inte minns fel betalar han ett antal hundratusen kontant till killen som säljer.
Dom skriver alla papper och så, sen när säljaren är påväg hem så blir han rånad av köparens kompisar. = köparen sitter på både lägenhet och pengar.
Ja jävlar säger jag bara. Nu var det bara en film, men det här har säkert inträffat på riktigt när det gäller bilköp också.
Säljer jag en bil så försöker jag alltid att träffa personen som vill titta på en offentlig mack eller så. INTE ensam hemma hos mig eller så.
Kanske jag som är nojjig men det är som det är!
/Turbo+
"Que deciderat paxem para bellum"