Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Visst, en bil utan ECC är nog svårsåld..

Men är det inte lika bra då vid nybeställning att välja läderklädsel, sen fara till biltema och köpa överdragsklädsel att dra på stolarna, så höjer du kanske värdet 9000kr när du ska sälja bilen om några år??
När jag letade beg V70 så var mitt krav AWD, helskinn,premium sound+sub och regnsensor resten av utrustningen på bilen som jag "trillade dit på" blev en bonus för mig.
Men om man "bara" ska ha bilen som trygg och så krocksäker transport som möjligt, och inte har så stort bilintresse, då kanske utrustningsnivån på "lull lull" har en lägre prioritet.

Det Camaro 69 skriver om gammla muskelbilar :twisted: stämmer, extrema motorer, udda tillval, låg produktion = höga priser upp till snuskigt höga priser :-O)
den som köper en bil i tron att den inte tappar i värde, är fel ute...

sen så kanske man ska välja utrustning med tanke på hur lättsåld bilen kommer att bli.
har bilen PACOS, lär den bli lättare att sälja än en bil utan
saknar bilen ECC, så lär den bli svårsåld

det är ju skit samma att äga en bil som inte tappar så mycke i värde, om ingen vill köpa den av mig...
~Kalle~ skrev:Med PACOS menar du då passagerarairbag med nyckelstängning? (Passenger Airbag CutOff)

JA!
Jag är övertygad om att man får pengarna tillbaka på extrautrustning som man valt MEN med SAMMA % förlust som för bilen i övrigt. Jag har haft 43 bilar sedan 1965, och jag lovar dom bilarna med mest "lulllull" vinner alltid. Visserligen "förklararar" jag för mig själv att just den bilen har en bättre "framvagn" eller att den är det absolut "säkraste" alternativet av samma sorts Volvo till exempel hehehe. För tillfället har jag en V70 med, Drag, Värmare, Autom.Bländbar spegel; Nivåreglering, herrgårdspaket, Vinge, Extraljusramp, SolarPlexius, Vindavvisare smtliga rutor, HU603 premium....föll som en sten när jag såg den första gången.....sedan att jag fick byta framvagn o bakvagn ( Hämmare o stag osv) räknas ju inte eller hur :D :D
wissel skrev:Jag är övertygad om att man får pengarna tillbaka på extrautrustning som man valt MEN med SAMMA % förlust som för bilen i övrigt. Jag har haft 43 bilar sedan 1965, och jag lovar dom bilarna med mest "lulllull" vinner alltid. Visserligen "förklararar" jag för mig själv att just den bilen har en bättre "framvagn" eller att den är det absolut "säkraste" alternativet av samma sorts Volvo till exempel hehehe. För tillfället har jag en V70 med, Drag, Värmare, Autom.Bländbar spegel; Nivåreglering, herrgårdspaket, Vinge, Extraljusramp, SolarPlexius, Vindavvisare smtliga rutor, HU603 premium....föll som en sten när jag såg den första gången.....sedan att jag fick byta framvagn o bakvagn ( Hämmare o stag osv) räknas ju inte eller hur :D :D
Med det stora utbudet av begagnade bilar som finns idagsläget så tror jag inte att du får ut mer än högst 1000 - 5000 kr om du har tur.

Ett levande exempel http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... woASRaA__!,
http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/v ... woASBaA__!
Har jag svarat här innan? Eller finns det en liknande tråd? Hmm

Skulle aldrig få för mig att speca en bil bara för att få optimalt tillbaka när man säljer den. Det är ju jag som ska köra den, då ska den vara till mig och inte till nästa ägare!

Är en så fantastiskt stor "prylbög" att det inte är klokt. Kan välja till nått bara för att fylla upp raden med knappar på mittkonsollen! :oops: Flest knappar vinner! 8) :lol:
XC90_Executive skrev:Har jag svarat här innan? Eller finns det en liknande tråd? Hmm

Skulle aldrig få för mig att speca en bil bara för att få optimalt tillbaka när man säljer den. Det är ju jag som ska köra den, då ska den vara till mig och inte till nästa ägare!

Är en så fantastiskt stor "prylbög" att det inte är klokt. Kan välja till nått bara för att fylla upp raden med knappar på mittkonsollen! :oops: Flest knappar vinner! 8) :lol:
Hehe, är benägen att hålla med.
Trots att jag inte hade barn så beställde jag min förrföra bil med elektiskt barnlås på bakdörrarna bara för att få knappen. (ca 800 kr)
Det kändes det värt just då... Nu har jag barn och samma option - men ingen extra knapp - :cry:

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]