Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
ok det är så det ligger till, kan ju vara bra att käna till. Tack!
Användarvisningsbild
av quisten
Brainy skrev:Problemet med googleadds är ju att google slänger ut den annons som passar tråden bäst samtidigt som den betalar bäst.
Så här handlar det inte om att fordonsvärderingen har hört av sig och vill annonsera på forumet utan dom har hört av sig till google som i sin tur har avtal med jagrullar...
Så Brainly du menar att hela (jagrullar.se) är i händerna på multinationella företag... :shock: :shock: :shock:
Har ni skrivit avtal med GOOGEL............... :shock:
Då är vi väl inte oberoende Volvo forum........... Eller............................................... :?:
Jag rullar är tydligen topp styrda av stora företag... :?: Förlåt mig men det trodde jag inte.......... :???:
Vad skall jag säga......................... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Jag är I Chock........Vad säger karln............!!!!
av CoqRouge
Det är reklamintäkter som ger dig och alla andra medlemmar förmånen att vara medlemmar gratis. Om du känner att du påverkas av de stora multinationella företagens reklam och att ditt oberoende kränks måste du ju ha levt under en sten senaste 20 åren 8)
Användarvisningsbild
av tomisak
Det är möjligt för mig att spärra annonser från specifika hemsidor så att de inte visas på hemsidan.

Faktum är att jag tidigare har spärrat just fordonsvärderingen, eftersom det från början var väldigt otydligt på deras sida att det kostade pengar (vilket de också fick anmärkning på från KO.)

Nuförtiden står det ju tydligt att det kostar 399:- på deras sida och vad jag förstår så var även KO nöjda med detta och då såg jag ingen anledning till att blockera reklamen längre. Jag tycker att vi ska försöka spärra annonser från uppenbart oseriösa företag, eller såna som t.ex. KO avråder från eller som ligger på R&R's svarta lista. Däremot är jag tveksam till huruvida det är vår uppgift på forumet att avgöra vilka företag som erbjuder prisvärda tjänster. Jag skulle ju inte spärra annonser från Hästen's med motiveringen att man kan köpa en billigare säng på Ikea...

Så frågan är framför allt om fordonsvärderingen har oseriös marknadsföring, inte huruvida 399:- är ett rimligt pris på tjänsten eller inte. (Om t.ex. bilpriser.se började ta 399:- för sin tjänst, skulle fordonsvärderingen plötsligt uppfattas som seriöst då?)

Oavsett vilket är det ju jättebra med en sån här tråd där ni tipsar varandra om att man kan få motsvarande tjänst gratis (eller rättare sagt mot att man tittar på lite reklam på bilprisers hemsida).

Hursomhelst, fortsätt ge era kommentarer i tråden! Har försökt förklara hur jag tänker, men kommer naturligtvis att ta intryck från vad ni medlemmar tycker!

EDIT: Spärrar fordonsvärderingen tills vidare i alla fall, tills vi är överens om denna fråga :)
(Bör försvinna inom några timmar)
av Rådlös
En ryggdunk till Webmaster: Med tanke på den tidningsartikel som Fluffen lade in, så tycker jag att du har gjort helt riktigt när du har spärrat annonsen.
Skojarfirmor skall klämmas åt. Även om dom råkar annonsera genom fullt korrekta media.
Skojarfirmor? Hur rubricerar man det? Som vi kunde läsa, så var det en av dom firmor som hade flest anmälningar. Detta måste väl säga en hel del?
av Lövet
Med 307 anmälningar sedan april -07 behöver man inte tveka om det är ett oseriöst bolag. :shock:

Håller dock med webmaster i mycket det han säger att det egentligen inte är tjänstens prisvärdhet som avgör om de är oseriösa utan deras marknadsföringsmetoder.

Släng ut dem och ta aldrig tillbaka dem är mitt tips. Man ska inte kunna bete sig hur som helst utan att det blir konsekvenser.
Användarvisningsbild
av Brainy
quisten skrev:
Brainy skrev:Problemet med googleadds är ju att google slänger ut den annons som passar tråden bäst samtidigt som den betalar bäst.
Så här handlar det inte om att fordonsvärderingen har hört av sig och vill annonsera på forumet utan dom har hört av sig till google som i sin tur har avtal med jagrullar...
Så Brainly du menar att hela (jagrullar.se) är i händerna på multinationella företag... :shock: :shock: :shock:
Har ni skrivit avtal med GOOGEL............... :shock:
Då är vi väl inte oberoende Volvo forum........... Eller............................................... :?:
Jag rullar är tydligen topp styrda av stora företag... :?: Förlåt mig men det trodde jag inte.......... :???:
Vad skall jag säga......................... :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Jag är I Chock........Vad säger karln............!!!!
Självklart går de att spärra varje företag individuellt om man uppmärksammar det, men det var upp till webmaster att berätta och avgöra om han ville göra det. Nu har han valt att göra honom och det beslutet stödjer jag då jag inte anser att företag som uppenbarligen har tveksamma metoder för att värva kunder ska premieras genom att få synas här.
Men det jag skrev stämmer, google väljer inom vissa preferenser vilka annonser som ska visas på forumet. Läs mer här.
https://www.google.com/adsense/support/ ... edium=link

Men i händerna på multinationella företag håller jag inte med om. Forumet ägs fortfarande av webbis företag, även om det för tillfället är till salu. Men att vi skulle köpas av ett multinationellt företag ser jag som osannolikt.
Då är det mer troligt att några av oss moderatorer går ihop och köper eller att det kommer in en spekulant som kanske driver något annat forum på nätet men ingenting mer. Eller att kanske någon av er användare ser att ni vill äga forumet?

Som sagt, det går att spärra enskilda annonser, men att hålla reda på alla annonser som visas är inte det enklaste.

mvh
Anders
av CoqRouge
Tråden kom upp klocka 20:24 igår och idag före lunch var annonsen borta...

Tycker att annonsen försvan direkt när man visade missnöje mot den och således gör ju webmaster och alla inblandade ett felfritt jobb. Svårt att i förväg veta vilka annonser som skapar irritation hos användare.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?