Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Tomas88 skrev:Vad är det där för UFO? Tänkte jag först. :wink:
Jäklar vilket ljus
Ser ganska blått ut på några bilder. Men det är 4300k va?
Jo de lyser ganska bra :D
Ja det är 4300K.
S.t.r.a.n.D skrev:Har faktiskt hört bra om SIM Halogen versionen. Iaf verkar de vara mycket prisvärda.
Sen vet jag inte hur ljusbilden blir i dessa xenonextraljus. Men så länge ingen provar får vi aldrig veta.
De ser ju väldigt lik ut Hella. Jag har 3st Hella 3000 monterade vintertid. I år bara med halogen 100W men till nästa vinter kommer de konverteras till 50W Xenon.
Kände direkt att den ljusbilden vill jag också ha!

Jag har själv 3st Hella 3000 tål dom att konverteras om till Xenon, vilken kostnad har du räknat med S.t.r.a.n.D att hela kalaset med konverteringen skulle gå på?
~Kalle~ skrev:Riktigt bra ljus! Får se hur mitt blir när jag xenonkonverterar det. (Har 2 SIM)
Ja det lyser riktigt bra. jag kan se vägen på ca 700m (svagt på det avståndet).
Bild 7 och sista bilden(iaf ljuset närmast bilen) är lite överdrivna, svårt å fånga det ögat uppfattar med kameran,
antingen blir det för mkt ljus lr så fångar den inget ljus alls efter 200m typ.
Du blir nog nöjd :D . blir det 35 lr 50w? pencil lr fjärrbild?
Hej!
Har idag tre sim extraljus på bilen två spridare och en punkt. I spridarna sitter det 75w ballast och 55w lampa (beställt nya 75w lampor) och i punkten sitter det 55w lampa och ballast.
Har nu åkt ett år med det så jag vant mig men faan va det lyser.

Såg även att NBB 255 fick bra i test när dom konverterats till 75w ballast och 55w lampa så jag köpte två nbb 225 spridare och tänkte att nu j.vlar blir det lyse, monterade och drog iväg för att ställa in dom och när jag tände ljuset så blev jag riktigt besviken, ljusterade inte ens in dom riktigt för ljuset från sim ljusen var flera gånger bättre så det vart garaget igen och på med sim ljusen.

Ja jag jämförde med två spridare från sim mot två spridare från nbb 225.
Användarvisningsbild
av Bosa
Skulle tro att det nog snarare beror på xenonkonverteringen än NBB-lysena, jag har tre konverterade NBB 225:or där själva xenonlampan når ganska långt in i lamphuset vilket förstör ljusbilden. Har jämfört min konvertering med en annan konverteringssats som en kompis har och han har bättre lyse i sina NBB's än vad jag har men är fortfarande inte optimalt. Dock så har vi bägge problem med att alla extraljusen inte alltid tänder så man får slå av och på flera gånger för att få alla att lysa. Så för min del kastar jag ut xenonkonverteringen och kör halogen i vinter, nästa xenonlysen blir xenonvarianten av antingen NBB 225 eller Bosch Navigator.
Jag säger såhär. Aldrig mer halogen i extraljusen! Xenon är överlägset :wink: Om inte extraljusen tänder är det fel någonstans. Vad kör ni för kit?
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]