- mån 25 aug 2008, 23:19
#213508
Problemet är att Volvo inte kan konkurrera i premiumsegmentet heller. För mig har Volvo aldrig varit i premiumsegmentet och att försöka vara där har mest visat sig i att de försökt ta premiumpriser men varken bilarna eller Volvo/Volvohandeln har inte kunnat nå upp till förväntningarna man har på en premiumbil.
Nä, roligare var det med Jaguar (åtminstone förr) som då och då bjöd alla Jaguarägare på samkväm med vinprovning (för de som inte kör) på något schysst ställe i Danderyd eller Nacka. De bjöd på rekond ibland och medan bilen var inne för omvårdnad fick man som lånebil en Jagga XKR eller vad man nu ville ha och leka med några timmar. Alltid, alltid trevligt bemötande. Dyrt? javisst, värt pengarna? well, en hyfsad jagga kostar inte mer än en lite dyrare Volvo, skoj? Jajamänsan!
Nu har iofs även Jaguar har gått ner sig i träsket, antagligen pga av dålig lönsamhet, och de stora fina lokalerna är borta, bjudningarna vet jag inte om de är kvar, verkstaden inhyst i ett trångt garage i frihamnen tillsammans med Citroen och Peugot, delar för många pryttlar med Ford för att det ska kännas unikt, och numera ett Indiskt märke...
Nä, roligare var det med Jaguar (åtminstone förr) som då och då bjöd alla Jaguarägare på samkväm med vinprovning (för de som inte kör) på något schysst ställe i Danderyd eller Nacka. De bjöd på rekond ibland och medan bilen var inne för omvårdnad fick man som lånebil en Jagga XKR eller vad man nu ville ha och leka med några timmar. Alltid, alltid trevligt bemötande. Dyrt? javisst, värt pengarna? well, en hyfsad jagga kostar inte mer än en lite dyrare Volvo, skoj? Jajamänsan!
Nu har iofs även Jaguar har gått ner sig i träsket, antagligen pga av dålig lönsamhet, och de stora fina lokalerna är borta, bjudningarna vet jag inte om de är kvar, verkstaden inhyst i ett trångt garage i frihamnen tillsammans med Citroen och Peugot, delar för många pryttlar med Ford för att det ska kännas unikt, och numera ett Indiskt märke...