Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Det är bara eventuellt radiellt glapp som är av betydelse; fälgen ska inte kunna "halka omkring" på navet innan du drar fast bultarna..
Ju tightare, ju bättre :-)
Prova ring däckfirman och fråga om de gjorde road force. Om inte kan det vara värt att prova.. jag har råkat ut för skeva däck många gånger. Nämner inga namn ;-)
Man kan ju prova att byta plats på fram- och bakhjul på en sida i taget och se om det blir bättre i ratten. Tyder isåfall på däckproblem..
Att det blir värst vid 80-90 tror jag hänger ihop med att fjäderbenen har en resonansfrekvens precis där
av Abb3s
Hade bilen på verkstad idag men dom hittade inte heller något.. :x

Ja, jag får nog prova skifta däcken i helgen. eventuellt prova renovera bromsoket bytte andra sidan i somras, skulle nog bytt båda på en gång :-/
av STR
Med lågprofildäck på en kanske lite trött bil efter många års användning så blir vibrationerna bara värre om man nu inte tänkt byta ut mycket i leder och fjädringsväg om däcken i övrigt är balanserade.Kan tillägga att jag en gång på en Honda Prelude köpte nya lågprofilsdäck som var aningen billiga av en anledning när dom hade en balansmarkering som skulle ligga så när det gick över luftnippeln på fälgen. Gick aldrig att balansera dom ordentligt och det var som att köra på en järnvägsräls. :-/
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]