- fre 28 apr 2023, 12:03
#1539257
Det är bara eventuellt radiellt glapp som är av betydelse; fälgen ska inte kunna "halka omkring" på navet innan du drar fast bultarna..
Ju tightare, ju bättre
Prova ring däckfirman och fråga om de gjorde road force. Om inte kan det vara värt att prova.. jag har råkat ut för skeva däck många gånger. Nämner inga namn
Man kan ju prova att byta plats på fram- och bakhjul på en sida i taget och se om det blir bättre i ratten. Tyder isåfall på däckproblem..
Att det blir värst vid 80-90 tror jag hänger ihop med att fjäderbenen har en resonansfrekvens precis där
Ju tightare, ju bättre

Prova ring däckfirman och fråga om de gjorde road force. Om inte kan det vara värt att prova.. jag har råkat ut för skeva däck många gånger. Nämner inga namn

Man kan ju prova att byta plats på fram- och bakhjul på en sida i taget och se om det blir bättre i ratten. Tyder isåfall på däckproblem..
Att det blir värst vid 80-90 tror jag hänger ihop med att fjäderbenen har en resonansfrekvens precis där
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65600 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops..
Ny kupefläkt och nytt batteri monterat, rullar igen 

