Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Swish har jag betalat de två senaste bilarna med, och motorcyklarna
av Lövet
swish har fastpris per transaktion så det är ett bra betalmedel, men funkar bara upp till 150k för de flesta banker. Kort däremot har %-avgift, det funkar inte bra när man köper en bil ;)
Användarvisningsbild
av Micce1980
@Lövet, Ah, då vet jag inte hur vi betalade. Kanske jag en summa via swisch och sambon en summa då båda bilarna överskred 150 000
av Lövet
det bör det absolut göra
Användarvisningsbild
av lennarte
När vi köpte frugans 3-dje Passat Kombi, -96 års modell (förlängd Golf) så hade jag skaffat ett kreditkort kopplat till bankkonto. Så när jag skulle betala vägrade han och gav mig en räkning på 80000 kr. Det skulle kosta honom flera 1000 kr i avgifter att ta emot pengarna via kortet. Det har hänt en del sedan dess med betalningsmedel.
Denna Passat var (som jag skrev ovan) en förlängd Golf kombi som såldes några år innan nästa generation Passat kom. Vi trivdes aldrig riktigt med den bilen (hade den mellan 1999 och 2005) fast den gick som en klocka, aldrig krånglade och hade AC.... :-D Det är (var då) en oerhörd skillnad på framhjulsdrivna bilar om dom hade rakställd eller tvärställd motor. Alla Passat (liksom Audi) har rakställd motor utom just B4 modellen. 2005 köpte vi en B5 (Passat -04 1,8T Highlander) som funkade perfekt i 16 år innan vi bytte den mot vår nya Subaru XV -21 hösten 2021.
Trasig taklucka

Jag skulle låta det vara och satsa pengarna […]

Konsumentköplagen ger dig bara rätt att […]

MartinS V60 D4 R-Design

Bra styr du har på knarren och att du kan fi[…]

Gasspjäll och limp-mode

Jag har en Volvo V70 1999 GLT. För ett tag se[…]