- tor 17 dec 2020, 07:10
Är det inte 1234yf som dessutom är sämre på att kyla än dom äldre gaserna? Eller var det gasen som skulle vara innan 1234yf som var sämre...
.
Dvs risken att få läckage anses tämligen minimal under normala förhållanden.
Men som sagt, jag vidhållar att det är mest skrämselpropaganda ang. dessa "livsfarliga" gaser man kan köpa och fylla sin bil-AC med.
Jag begriper ärligt talat inte att främst sverige är så fruktansvärt kinkiga när det gäller gaser i allmänhet(svetsgas, "ac"-gas, osv)... Snart blir man väl likställd med en terrorist om man har mage att köpa gas för eget bruk...
.
VolvoB20 skrev:Alla nya kylskåp är väl fyllda med R600 som är butan och de har man ju inne i hemmet.Sant, men samtidigt är det väl inte så troligt att man "krockar" med kylen

Men som sagt, jag vidhållar att det är mest skrämselpropaganda ang. dessa "livsfarliga" gaser man kan köpa och fylla sin bil-AC med.
Jag begriper ärligt talat inte att främst sverige är så fruktansvärt kinkiga när det gäller gaser i allmänhet(svetsgas, "ac"-gas, osv)... Snart blir man väl likställd med en terrorist om man har mage att köpa gas för eget bruk...