- tis 17 dec 2019, 14:40
Det är inte helt lätt att hänga med i det du skriver, först skriver du.
Sen tillbaka till inledningen.
Jag värderar inte om det är bra eller dåligt, jag ser bara att man utblidar väldigt många förare av de som kommer hit och det ger prispress och lågt löneläge som du själv ju skriver i ditt inlägg, och det uppstår pga överetableringen, vore det brist på bilar och förare skulle priserna/lönerna gå upp istället för ned..
Och så skriver du "Skulle vi inte ha det antal invandrare vi har skulle det vara ännu dyrare att åka taxi." Ja det var ju det jag menade, invandringen styrs ju av migrationspolitiken som har gett tillgång till många nya förare som pressar pris och löner nedåt genom fler bilar på marknaden.
Malmstroem skrev: ↑mån 16 dec 2019, 19:34 Jag köper inte att det är en enorm överetablering av taxiåkareSen skriver du något som är tvärs imot vad du nyss skrev
Malmstroem skrev: ↑mån 16 dec 2019, 19:34 Det är utan tvivel så att det är stark prispress på taxiresor. Det gör att kostnaderna är trycks ner. Löneläget är lågt, och därmed väljer främst de som inte har så stort val att köra taxi. Skulle vi inte ha det antal invandrare vi har skulle det vara ännu dyrare att åka taxi.
Sen tillbaka till inledningen.
Malmstroem skrev: ↑mån 16 dec 2019, 19:34 Visst har vi problem med migrationspolitiken, med at hävda att den givit en enorm överetablering av taxiåkare har jag svårt att se sambandet med. Att den gett något billigare taxiresor tror jag dock på.
Jag värderar inte om det är bra eller dåligt, jag ser bara att man utblidar väldigt många förare av de som kommer hit och det ger prispress och lågt löneläge som du själv ju skriver i ditt inlägg, och det uppstår pga överetableringen, vore det brist på bilar och förare skulle priserna/lönerna gå upp istället för ned..
Och så skriver du "Skulle vi inte ha det antal invandrare vi har skulle det vara ännu dyrare att åka taxi." Ja det var ju det jag menade, invandringen styrs ju av migrationspolitiken som har gett tillgång till många nya förare som pressar pris och löner nedåt genom fler bilar på marknaden.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.