Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
:-o :-/

Användarvisningsbild
av snepo
Lucif3r skrev: lör 10 aug 2019, 02:50
Jallemet skrev:Här kör dom dock allt annat än sin föreskrivna hastighet, det händer att jag blir omkörd när jag ligger på 70 och 90 vägarna till jobbet.
Det tror jag är tämligen standard bland ungarna... Gäller ju istortsett alla motordrivna fordon, atraktor, moped, cross osv... går det köra fortare än man får så görs det också...
Det finns såklart några som tar sin körning på allvar och håller sig till begränsningarna, men dom är lätträknande... tyvärr...

Jag anser att 15 bast är på tok för ungt för att släppa ut i trafiken ensam i en bil, oavsett vad för hastighetsbegränsing som står skrivet på ett papper... Dom får helt enkelt inte den träning som krävs för att framföra ett så pass stort fordon på ett säkert sätt.
Men det är ju bara min åsikt....
Håller med till 100 %
av Rådlös
Får jag "växla in på ett annat spår, men fortfarande i ämnet"?
För ett antal år sedan bläddrade jag på olika webbsidor om just EU-mopedbilar.
Dom vi ser i trafiken har ju dieselmotorer, men på en engelsk sida skrev dom om en EU-mopedbil som hade bensinmotor!
Jag kan ha tolkat texten fel eller den som skrev det kan ha använt ett "dåligt faktakontrollerat språkbruk".
Eller är det verkligen så att det finns EU-mopedbilar med bensinmotorer och just i England då?
Det heter ju EU-mopedbil och EU är ju känt för sina enhetliga regler i medlemsländerna. (Och den webbsidan jag läste var skriven innan ordet Brexit var påkommet) Men kan det vara möjligt att det finns bensinmotorer i vissa EU-mopedbilar?

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]