- fre 01 feb 2019, 11:12
Nu är det olika vad som supportas, beroende på hur gammal bilen är.
Jag kan inte starta någon av våra bilar med VoC.
Skicka en destination, som alltså inte är var jag är, utan vart jag vill komma, går på den ena. Det är en utmärkt funktion. Man kan grunna på var man ska ta vägen i telefonen. När man sen sätter sig i bilen finns destinationen redan i navigatorn. Bara att välja den som mål.
Låsa och låsa upp är mycket användbart. Glömmer man låsa får man en påminnelse och kan låsa från telefonen. Behöver man komma in i bilen, men inte har nyckeln, går det att öppna via telefonen.
Hitta bilen har jag gjort någon enstaka gång, då någon annan i familjen parkerat den och jag sedan skulle komma till bilen.
Körjournalen är mycket snabbare än pappershantering. Dessutom behöver man inte fundera på hur och var man kör när man gör det. Bara att gå in i efterhand, markera de intressanta resorna, exportera till ett exceldokument och bifoga till lönekontoret.
Assistans har jag inte behövt. Däremot SOS call, men det var inte jag som kolliderat.
Om jag väntar på kära särbon kan jag enkelt kolla om hon är på väg, eller inte har åkt än, utan att behöva ringa bara för det.
Sen glömde du den kanske mest använda funktionen, fjärrstart av motorvärmaren.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.