Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

[quote="III"]Jag kastar väl in bensin i diesel-debatten och tycker inte det är idiotiskt utan snarare ett måste och bara ett första steg i miljöarbetet, även om jag drabbats ekonomiskt. Men jag har bytt bil och valt bensin den gång. Väl medveten om att bensin inte heller är miljövänligt men tar kanske några år till innan jakten på bensinbilar börjar.[/Det er jo slik at bensin er mest miljøvennlig i byer. Og diesel mest miljøvennlig på landet. Så hvorfor dette diesel hysteriet?
III skrev:Jag kastar väl in bensin i diesel-debatten och tycker inte det är idiotiskt utan snarare ett måste och bara ett första steg i miljöarbetet, även om jag drabbats ekonomiskt. Men jag har bytt bil och valt bensin den gång. Väl medveten om att bensin inte heller är miljövänligt men tar kanske några år till innan jakten på bensinbilar börjar.
Att gå från diesel till bensin ökar ju CO2 utsläppen som driver på växthuseffekten snabbare om man jämför likvärdiga bilar/modeller.

Så om det verkligen är ett steg i miljöarbetet att byta kan man ju fråga sig. Mindre NOX i stan men mera CO2 och växthuseffekt globalt.

Men den globala uppvärmning är det ju ingen som pratar om längre, allt fokus på luften mitt i stan.

Jag har själv funderat på att byta till bensin, men det har ju noll att göra med miljön, globalt försämrar man ju miljön med bytet till bensin, det har bara att göra med att undkomma mediedrevet och lynchmobben som nu flyttat focus från global uppvärmning till NOX i stan.
inte ska stads muppar bestämma vad jag kör. kommer fortsätta med gamla mb dieslar så länge det bara går att få tag i dom, och att 124 karossen nu börjar finnas som skattebef gör det ju bara ännu bättre, ingen skatt, diesel och komfortabel bil, kan inte bli bättre
Nej. Har tröttnat på att "bo" på macken så detta är en keeper.
Derank skrev:jag ska sälja, funderar på nya A6 med 3,0 diesel,
Bra kör själv 3,o v6 diesel. När jag körde Merca var jag sugen på en V8 diesel i E klassen. Tyvärr så är de väldigt sällsynta. Så det blev aldrig någon. Blev E350 bensin. 272hk bensin sexa.
har aldrigt ägt en 3,0 liters diesel, men lånade kollegans förra A6a med 3,0 dieseln och jag vart ganska såld. Ska iaf ta en offert på nya A6an med 3,0 den lär bli dyr frågan är bara hur dyr. Tycker de fått till en klockren inredning ochså.
Asså... det har väl aldrig talats om något generellt förbud mot dieselbilar? Däremot så kan det bli det i bissa storstäder. Där kör inte jag och jag har inga planer på att börja köra där heller. Med min körprofil är diesel det mest miljövänliga om man tänker sig att jag håller mig till en bil som uppfyller mina krav och min plånbok. Jag kommer välja diesel nästa gång också, inte minst för miljöns skull.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444