Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Jag blev sugen på en V60 T5 där för några år sedan.
Den var krockad även den. 60 eller om de va 80 mil hade den rullat i USA. Riktigt snygg!!!
Airbag i ratt hade löst ut av smällen vänster fram. Där skulle främre tvärgående balken bytas. Bilen var nedplockad fram och jag såg inbuktningen i balken. Den sitter med tror det var två större skruvar på var sida.
Dom är en stor kund hos Jönköpings Bildemontering. Dom letar verkligen på delar i nyskick gärna för att slippa lackera om mm.

Kan nog lova att dessa bilar lagas seriöst. Jag vet iofs inte men har fått den känslan. Bo bilriktning hette dom förr. Tror dom bytte namn till Bosse bil när grabben tog över.
Han satte i elstol i min gamla V60.
Dom har byggt flera snygga Volvo. Sök på XC70 V8. Den var på Elmia för många år sedan.
Verkar ju ändå som att dom vet vad dom sysslar med men man skulle nog ändå vilja veta om bilen varit så kraftigt krockad.
Beror på vad dom anser vara mycke ,kanske 60000 mil då är ju 6000 mil lite

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Magnus-B skrev:
Perra83 skrev:Jag blev sugen på en V60 T5 där för några år sedan.
Den var krockad även den. 60 eller om de va 80 mil hade den rullat i USA. Riktigt snygg!!!
Airbag i ratt hade löst ut av smällen vänster fram. Där skulle främre tvärgående balken bytas. Bilen var nedplockad fram och jag såg inbuktningen i balken. Den sitter med tror det var två större skruvar på var sida.
Dom är en stor kund hos Jönköpings Bildemontering. Dom letar verkligen på delar i nyskick gärna för att slippa lackera om mm.

Kan nog lova att dessa bilar lagas seriöst. Jag vet iofs inte men har fått den känslan. Bo bilriktning hette dom förr. Tror dom bytte namn till Bosse bil när grabben tog över.
Han satte i elstol i min gamla V60.
Dom har byggt flera snygga Volvo. Sök på XC70 V8. Den var på Elmia för många år sedan.
Verkar ju ändå som att dom vet vad dom sysslar med men man skulle nog ändå vilja veta om bilen varit så kraftigt krockad.
Absolut det vill man veta!
Många "normalköpare" bryr sig nog inte om historiken och har inte koll på att man kan ta reda på den hur lätt som helst.
Köper jag begagnat så kollar jag om den varit med om något konstigt för det är ju inte så kul om man får se en bild på en kvaddad bil och upptäcker att det är den man köpt för lika mycket pengar som en bil som aldrig varit krockad.
Jag tvivlar starkt på att bilen i sig är "skadad för livet" så att säga, det ser värre ut än vad det är. Det är ju bara fronten, och inte ens hela vägen, som blivit tilltryckt. Det mesta där sitter bultat och är helt enkelt bara att skruva loss och skruva dit nya delar, ev. några punktsvetsar här och där. Och givetvis nya airbags och korrekt nollning av SRS-modulen. Absolut inga problem med rätt utrustning.

... Men oavsett det så känns det otroligt oseriöst att inte informera om att en sådan reparation har utförts på bilen. Det är något man som köpare har rätt att veta, precis som när senaste servicen gjordes. Och givetvis ska bilen prissättas därefter också. Det finns alltid en risk att något inte är helt 100% rätt även efter noggrann reparation.

En krockad bil - oavsett hur bra lagad den är - kommer aldrig vara värd lika mycket som motsvarande okrockad modell. Men det är väl därför säljarna undviker till högsta grad att informera om det... :roll:
Det rullar tyvärr tiotusentals bilar som krocklagats på vägarna som varesig Volvo eller någon annan återförsäljare informerar om. Är bilen lagad enligt tillverkarens anvisningar så anses den "fullvärdig" i Konsumentverkets ögon så man behöver inte informera om det.
Du kan inte vara helt säker på att få en o-lagad bil ens om du köper en ny. Visserligen har de inte varit med om det som denna bil varit med om, men nog skadas bilar i transporterna också.
Det gör det helt klart. Både fel som upptäcks vid leveranskontroll och rena transportskador lagas utan vidare.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]