Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jag roade mig med att titta runt på Terrafugias webbplats och det var väldigt intressant. De har en masterplan för hur de ska få ut flygande bilar på marknaden:
  1. Ta fram ett flygplan som skapar värde hos de som nu är piloter, samtidigt som man visar de nya möjligheterna för allmänheten, utan att det krävs större förändringar i lagar och infrastruktur.
    Detta steg motsvaras av att man tar fram the Transition.
  2. Utveckla produkt nummer 2 som inriktar sig på en större marknad som uppkommer genom förenklad flygteknik: Fordon som kan starta och landa vertikalt (VTOL- vertical take-off and landing) som körs över korta avstånd.
    I detta steg krävs anpassningar av lagar och infrastruktur.
  3. Utveckla produkt nummer 3 som mer liknar den bild av flygande bilar som finns inom populärkultur, typ "Blade Runner" eller "Back to the Future". Denna version, the TF-X, är den som kommer att nå massorna. TF-X-konceptet är helt datorstyrd kommer att kunna köras i höga hastigheter, över långa distanser och har vertikal start och landning varsomhelst (och inte bara vid speciella platser, som t ex en flygplats.)
Allinug skrev:Varför skulle inte flygande bilar kunna bli verklighet under vår livstid?
Ja, du förstår säkert att vi inte kan fladdra r7nt i luften när vi ska ta oss till jobbet. Hade säkert varit praktisk i Stockholm och slippa köerna och bara,lätta,med sin bil och flygs iväg, men det är såklart inte möjligt på några 100år.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Jag byter inte bil i onödan, kan man sä[…]

Kanske naivt, men du har en ganska detaljerad list[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

. Hoppas det också, det är en riktigt […]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]