Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Stackars lilla mig i min tjänstebil som förlorar tränslelskattebidraget.. Varför vill ni andra inte längre betala mina resor? Så taskigt... Nu när jag väl kunnat unna mig en tjänstebil och de förmånerna är det väl inte mer än rätt att jag får fler privilegier?!
;)
Stackars lilla mig i min tjänstebil som förlorar tränslelskattebidraget.. Varför vill ni andra inte längre betala mina resor? Så taskigt... Nu när jag väl kunnat unna mig en tjänstebil och de förmånerna är det väl inte mer än rätt att jag får fler privilegier?!
;)
VolvoB20 skrev:Jag betalar inte dina resor idag Joel, dom får ju ditt företag betala
Vi betalar för att Joel inte betalar så mycket skatt som han gjort om han behövt betala trängselskatten med egna skattade pengar jämfört med att ha det som förmån från företaget.
Användarvisningsbild
av SvenB
Han får väl bara betala förmånsvärde då han med sin förmånsbil kör privat, i trängselskattezon.
Jag är mitt företag.. Men jag kan dra av skatt och arbetsgivaravgifter på trängselskatten på er bekostnad idag.

Frågan är hur man får göra på tjänsteresor? Jag kör absolut mest I tjänsten.. 99% av mina mil och allt I Sthlm.. Hm..
Användarvisningsbild
av SvenB
joel80 skrev:Jag är mitt företag.. Men jag kan dra av skatt och arbetsgivaravgifter på trängselskatten på er bekostnad idag.

Frågan är hur man får göra på tjänsteresor? Jag kör absolut mest I tjänsten.. 99% av mina mil och allt I Sthlm.. Hm..
Som jag uppfattat det så är det bara dina eventuella passager privat som ska förmånsbeskattas, inte tjänsteresor.
Joel har ju redan betalat förmånsskatt på bilen så han drar ju sitt strå till stacken.

Blir mer irriterad på att Super Sossen Margot Wallström dragit in 27 miljoner i princip skattefritt.
SvenB skrev:
joel80 skrev:Jag är mitt företag.. Men jag kan dra av skatt och arbetsgivaravgifter på trängselskatten på er bekostnad idag.

Som jag uppfattat det så är det bara dina eventuella passager privat som ska förmånsbeskattas, inte tjänsteresor.
Det är ju en grymt bra inkomstkälla att förmånsbeskatta tjänsteresor. Tänk när man åker på kundbesök i utlandet, då borde man ju få betala förmånsskatt på hela resekostnaden som kan vara 15.000.

Eller en taxichaufför, han ska så klart förmånsbeskattas varenda gång han passerar en betalstation
DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.

Laddning av recharge

Bilen laddas bara vid behov är den full ticka[…]

Extra ljus

Någon som monterat ledramp på bilen ? […]