Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av S80_140HK
Kört biltemabelägg och skivor dom senaste 10åren och har aldrig haft problem med skrikande bromsar. Visst dammar det, men det gör dom flesta andra tillverkarna också.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mina bakbromsar skriker lite ibland, mest när man mesbromsar :P , men det kan nog avhjälpas med lite kopparpasta(har bara varit för lat för att fixa det :lol: ). Skrikdämparna var inte mycket att hurra för direkt.
Och det är helt nya bakbromsar på min, skivor, ok, belägg, handbromsbackar med tillhörande monteringssats osv...

Funktionsmässigt fungerar dom alldeles utmärkt, får t om beröm hos besiktningen hur bra dom tar :) "inte ofta en sån här gammal bil har så bra bromsar" är ett exempel :)

Hurvida dom dammar eller ej bryr jag mig inte om för 5öre, så det har jag inte ens tittat efter, men det gör dom säkert.
av :stefan:
Japp, mina har börjat skrika - inte när jag bytte dom utan efter flera månader. Väldigt gällt så jag hörde det först i våras när jag började köra med rutorna nere...
DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]

Recharge frågor

Beror på vilken årsmodell det är.

Laddning av recharge

Bilen laddas bara vid behov är den full ticka[…]

Extra ljus

Någon som monterat ledramp på bilen ? […]