- lör 05 aug 2017, 19:02
Jag tillhör givetvis själv dem som i likhet med typ alla andra också lever ett liv med konsumtion många gånger i onödan,
Brukar ofta fråga mina barn och ibland mig själv: "behöver vi det här eller vill vi ha det", i de flesta fall är det inte ett livsnödvändigt behov!
Dock klankar jag inte ner på de som har andra önskemål än jag själv.
Ett exempel är mitt stora bilintresse, tillbringade torsdagen i Rättvik under Classic car week och det fälls många sura kommentarer av icke bilintresserade, typ mängder med bensin som bränns "i onödan". Roade mig med att räkna ut att förbrukningen sammantaget av de tusentals entusiastbilar i Rättvik under hela torsdagen knappast skulle räcka för en enkel resa till Thailand med en jumbojet!
Skillnad på äpplen och päron...
Mike
Brukar ofta fråga mina barn och ibland mig själv: "behöver vi det här eller vill vi ha det", i de flesta fall är det inte ett livsnödvändigt behov!
Dock klankar jag inte ner på de som har andra önskemål än jag själv.
Ett exempel är mitt stora bilintresse, tillbringade torsdagen i Rättvik under Classic car week och det fälls många sura kommentarer av icke bilintresserade, typ mängder med bensin som bränns "i onödan". Roade mig med att räkna ut att förbrukningen sammantaget av de tusentals entusiastbilar i Rättvik under hela torsdagen knappast skulle räcka för en enkel resa till Thailand med en jumbojet!
Skillnad på äpplen och päron...
Mike
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958