Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Det stora problemet nu är att länken som jag fått inte fungerar lägger in den i web-läsaren sen så blinkar det till och sen så är den borta. Så här ser den ut ftp://D170607:[email protected]/2014 ... 4D_EWD.rar
Och det är den sista delen som jag skall packa upp asså VM-2014D:EWD.rar

Har varit inne där tidigare så jag vet att det skall gå att komma åt den...
OPS! Nu djävlar funkar det plötsligt???
Well klockan är sen och filen på väg ner...
Har äntligen fått ner skiten i burken men dicen bara tokblinkar och får ingen kontakt med bilen
Går in med user 1 som det står på datorn
av andersuw
Lite svårt att göra en vettig diagnos på den beskrivningen. Kan du beskriva i närmare detalj vad du gjort/gör och exakt var och hur det blir fel.
Ok har laddat ner vida i datorn. Öppnar vm-Ware player där ligger W7P-VIDA klickar på öppna viritual machine.
Där ligger filen launch_VIDA-2014D, klickar på den får då frågan "play viritual machine" klickar på den.

då startar win7 och efter ett tag så dyker en bild upp med en beskrivning hur jag startar upp det hela.
1 dice kopplas till ODB
2Dice usb kopplas till datorn
3 så skall jag slå på tändningen
4 så skall jag kolla om Dice connected to the VM (antagligen där det brister)
5 Sen skall jag vänta tills vida-iconen blir grön
6 Launch Vida (klicka på iconen)
7 logga in med användarnamn 1
8 select"define vehicle profile"
9 klicka på read vehicle

under tiden så blinkardICE ex vehicle interface status Rött firmvare status gult mm
av andersuw
Prova först att åtgärda där du själv tror det brister (steg 4). Nu har jag inte möjlighet att helt återskapa din setup där jag sitter just nu. Men det du behöver göra för att koppla DiCEn till VM är att gå till Playermenyn längst upp i vänstra hörnet på VM, föra muspekaren till Removable Devices, föra muspekaren till DiCEn (som bör finnas där som alternativ om allt är OK) och sedan trycka på Connect. Hjälper det?
Är på väg mot norr (mellansverige :wink: kommer att köra bakrutetorkaren i 80 mil bara för att jag kan )skall testa öm jag får med mig allt...
av andersuw
Ja ge torkaren vad den tål i det bistra mellansvenska klimatet. ;-)
Har fått igång den men diagnostiken verkar vara inaktiv...
Anliggande frambroms 740

Tack för tipset. Vad kan jag använda f&o[…]

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]