- ons 05 jul 2017, 14:52
#1183436
Ändå är jag imponerad av de satsningar Volvo lyckas göra trots att de är en liten tillverkare. 5 elbilar från 2019-2021 (vara 2 Polestar) är inget annat än imponerande.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)
GustavE skrev:Ja det är därför jag ser fram mot rena elbilar så jag slipper tanka. Även att milkostnaden sjunker ser jag fram mot. Tycker bara det är synd att det inte fanns med räckviddsförlängare bland Volvo idag presenterade 3 alternativ.Det är inte alls en fräck kommentar, det är Volvo som är fräcka. De är duktiga på PR och lyckas sola sig duktigt i elbilsglansen trots att vad de säger är att de kommer tillverka stora förbränningsmotorer way beyond 2019. Volvo har fått stora rubriker idag.
Är man lite fräck kan man säga att 2 av 3 motorlösningar i den NYA STORA ELBILSSATSNINGEN innehåller vanliga stora förbränningsmotorer.
Ändå är jag imponerad av de satsningar Volvo lyckas göra trots att de är en liten tillverkare. 5 elbilar från 2019-2021 (vara 2 Polestar) är inget annat än imponerande.
V90 T6 Recharge Core Edition
C70 T5 cabriolet
740 GLT 16 Valve -88b
164 1973 (såld)
V90 Cross Country D4 AWD Advanced SE (såld)
XC60 D3 Summum (såld)
V70 D4 Dynamic Edition -13 (såld)
V90 1997 (såld)
PV544 Special II 1960 (såld)
740 GL -87 (såld)