Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
vilken App version?
Har 3.6.6 verkar vara den 'gamla'
Användarvisningsbild
av svergie2
C.W. skrev:vilken App version?
Har 3.6.6 verkar vara den 'gamla'
4.0.1 har jag :)

Skickat från min Galaxy S7 Edge via Tapatalk
Användarvisningsbild
av MartinS
Kul att det står bruttovikt i appen, är det totalvikt man avser?

Verkar ju inte vara någon utökad funktionalitet direkt, bara flyttat runt alllt.
av andersuw
Ja det är totalvikt (tjänstevikt + maxlast) man kan se i appen. Och ja, man har i stort sett bara flyttat runt saker och ting. Enda nya vad jag kan se är att man kan gå till manualappen direkt från VoC-appen. Kan heller inte se att det är någon direkt poäng med de omflyttningar man gjort. Verkar ju vara en allmän sjuka numera att designa om gränssnittet på appar/datorprogram då och då utan att egentligen göra det bättre. Sedan får man som användare lära sig att hitta på nytt alldeles i onödan. Mycket irriterande.
Användarvisningsbild
av Derank
Uppdateringen är ju valfri

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via Tapatalk över wifi.
av andersuw
Egentligen inte. Jag fick min automatiskt. Och byter du telefon finns bara den nya versionen att tillgå. Visst, man kan stänga av automatiska uppdateringar men det är ju en smula bökigt det också eftersom det ibland händer att någon ny och intressant funktionalitet tillkommer, någon knepig bugg fixas eller att den nya versionen krävs för att exempelvis nätberoende funktioner skall fortsätta fungera. Hur det är med dessa saker vet man i allmänhet inte heller förrän man redan laddat ner och då är det för sent att ångra sig.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Nytt för mig är "Bränsleräckvidd" men fungerade inte så jag mailade supporten och fick till svar att jag skulle låsa och låsa upp med appen...tyvärr verkar just den funktionen försvunnit på min bil :)

Hysteriskt roligt men jag hoppas på svar snart igen. (V50 D2 - 12)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av poseidon
Fint att de visar en vit XC70 när jag har en silvergrå. Det skulle de väl iaf kunna fixa, alt en valfri bild på sin bil?
av andersuw
Ah ser man på. En finess jag inte tänkt på. Jag har en vit V70 och ser också en vit V70 i appen. Wow. Vilken grej. :wink:
Anliggande frambroms 740

Bromsok hållaren får skruvas bort ibla[…]

Växellådsolja

Så vad är skillnaden mellan dessa 2? Me[…]

Du får tänka på att du är en[…]

Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]