Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
snepo skrev: Biltillverkarna sparar pengar. Massor med pengar,när de snålar in på rostskydd,stänklappar. Blir mycket pengar på flera hundratusen bilar.
Ett tag, ja, men sen när vägnätet fylls upp med tillverkarens bilar som ser ut som vandrande böldpesthärdar av rost så sänker de hela bilmärkets rykte, å så skärper man till sig några år innan allt börjar om igen.
Användarvisningsbild
av Derank
Och en 20år gammal bil bryr man sig nog minst om rosten, det r vara andra problem som ärcstörre på en bil som passerat bäst före datum för länge sedan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Nä men när kollegan fick rostlaga sin 5 år gamla passat för 40.000 kr så föll förtroendet och han är inte sugen på något från VW-gruppen nu när han letar ny bil.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Derank skrev:det r vara andra problem som ärcstörre på en bil som passerat bäst före datum för länge sedan.
Inte alls. Min är 20 nu, och det enda fel som finns på den är rostiga bakskärmar.
945an hann visserligen aldrig bli 20 i min ägo(18 tror jag), men även på den var enda felet att rosten började komma under på dom klassiska ställena.

Det är riktiga volvos vi pratar om här, mekaniska/"viktiga" fel är inte så vanliga om man sköter dom som man ska :wink:
Slarvar man är det klart att felen börjar dyka upp ett efter ett.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag har faktiskt tvingats skrota ett antal japanska bilar för karossen inte gick att rostlaga mer, dock funkade motor, drivlina och elsystem prickfritt.

Det är nog faktiskt så att alla bilar jag någonsin har skrotat var pga att rosten tog dem. Alla andra problem er m är ju oftast lätta att fixa.
Användarvisningsbild
av Derank
Lucif3r skrev:
Derank skrev:det r vara andra problem som ärcstörre på en bil som passerat bäst före datum för länge sedan.
Inte alls. Min är 20 nu, och det enda fel som finns på den är rostiga bakskärmar.
945an hann visserligen aldrig bli 20 i min ägo(18 tror jag), men även på den var enda felet att rosten började komma under på dom klassiska ställena.

Det är riktiga volvos vi pratar om här, mekaniska/"viktiga" fel är inte så vanliga om man sköter dom som man ska :wink:
Slarvar man är det klart att felen börjar dyka upp ett efter ett.
Och att det börjar rosta efter en 15 -20år kan man väl inte klaga på el?

Har då än inte sett en enda v70II tex som börjat rosta och de första har ju rullat 10 år nu. Tror knappt jag sett en riktig rostig v70n än. Och de har ju rullat sedan 2000.
av andersuw
Att du inte sett rost på någon V70 II beror som tidigare påpekats på att du inte tittat särskilt noga. Att V70N är ovanligt väl rostskyddad är de allra flesta överens om.
Användarvisningsbild
av Derank
Självklart finns det ett och annat undantag men generellt är de rostfria. Och om de är rostiga efter 15-20 år så må det nog vara. De flesta förstår att metall rostar med tiden. ..........
Användarvisningsbild
av Derank
Jag tror jag har hanterat och sett fler bilar de senaste 17 åren än de flesta. Det passerar några tjänstebilar på 740 anställda per år.....
Räckvidd T6 Recharge

Körstilen samt klimatet styr räckvidden […]

Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]