Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Jäkla tur att du klarade dig så lindrigt undan och att idioten "bara" tog släpet. Jäkla olustig händelse ändå.. Har du slutat skrika än? :lol:

Men som svar på din fundering.... Ja - bilen kan ha blivit ramsne. Draget är ju bultat i just ramen/balkarna för att verkligen sitta och hålla, så när något händer som gör att draget tar stryk kan även bilen ta rätt stor skada.
Det är en nackdel med att ha drag faktiskt, då det kan göra mer skada vid ev. påhälsning i arlset än vad det skulle blivit utan drag.
Förhoppningsvis har den klarat sig lindrigt, det är ju ändock en volvo :-)-)
Perra83 skrev:Oj oj oj! Vilken tur du hade!
En anledning att köra onykter skulle vara vid en extrem nödsituation ALDRIG annars.
Fy tusan vilken olycka det kunde ha blivit. Droger, alkohol och annat som tar fokus från bilkörning skulle ge fängelse.
Ja, frågan är väl hur extrem nödsituationen ska vara i sådana fall, eller om det är situationen som känns mer nödig i ett drucket tillstånd. Andra gränser när man är berusad.

Fängelse är det redan på straffskalan för grov vårdslöshet i trafik och det borde väl utan svårighet kunna utdömas här? Borde finnas en rubricering för "försök till vållande till annans död" också.
Till trådstartaren: Försök följa upp vad som händer med rattfyllot. Mina fördomar säger att samhället daltar med sådant här avskum och att det blir inte mycket till påföljd.
lennarte skrev:Ett problem med sådana förare som kör omkring såpass påverkade är att dom ofta har andra saker på sitt samvete (inget körkort, straffbelastad i övrigt) och då får dom ofta straffrabatt för dom "lindrigare" brotten. Vilket tyvärr rattfylleri fortfarande räknas som, fast han borde åtalas för mordförsök. Minst.. :evil:
Du hade riktig tur denna gång... :lol:
Som sagt.....
joel80 skrev:Fy satan.. Man blir så förbannad!! Skönt att det verkar som att du klarat dig skapligt i allafall. Vad var det för ålder på fyllot?
Jag har inte hans uppgifter än. Var upptaget hos Polisen hela dagen, o Folksam var väldigt förtegen om hans identitet, men han såg ut att vara 30-35,
Någonting skrev:Herregud vilken tur du hade!

Måste ge dig en eloge för att du har surrat lasten så bra som du gjorde, den verkar inte ha rört sig en millimeter.
Pirran o några mindre brädor hamnade i diket på andra sidan av vägen. Men det är viktigt att surra, det syns ju på bilderna. :-)-)
Schmoyoho skrev:
Perra83 skrev: En anledning att köra onykter skulle vara vid en extrem nödsituation ALDRIG annars.
Fy tusan vilken olycka det kunde ha blivit. Droger, alkohol och annat som tar fokus från bilkörning skulle ge fängelse.
Ja, frågan är väl hur extrem nödsituationen ska vara i sådana fall, eller om det är situationen som känns mer nödig i ett drucket tillstånd. Andra gränser när man är berusad.
Säg att grillen exploderar och sambon bränner halva överkroppen. Tar max fem minuter från oss till akuten. Jag hade kört med ett par öl i kroppen. El parkera henne i duschen och invänta ambulans. Jag vet inte. En olycka är svår att förutspå. Finns iofs grannar som kanske kan köra.
HenrikL skrev:Till trådstartaren: Försök följa upp vad som händer med rattfyllot. Mina fördomar säger att samhället daltar med sådant här avskum och att det blir inte mycket till påföljd.
Jo, han kommer följas upp. Gotland är ju inte så stort. Sedan är det inte bara jag som är förbannad på honom,
lennarte skrev:Ett problem med sådana förare som kör omkring såpass påverkade är att dom ofta har andra saker på sitt samvete (inget körkort, straffbelastad i övrigt) och då får dom ofta straffrabatt för dom "lindrigare" brotten. Vilket tyvärr rattfylleri fortfarande räknas som, fast han borde åtalas för mordförsök. Minst.. :evil:
Du hade riktig tur denna gång... :lol:
Han är misstänkt för Grovt rattfylleri o vårdslöshet, har inte sagt till polisen att jag sökte sjukhus än. Har kommer iaf få ett straff i tingsrätten, sen är det folk som är på mig om hans identitet, men jag vet inte den. O den blir ju offentlig sen.
Perra83 skrev:
Schmoyoho skrev:
Perra83 skrev: En anledning att köra onykter skulle vara vid en extrem nödsituation ALDRIG annars.
Säg att grillen exploderar och sambon bränner halva överkroppen. Tar max fem minuter från oss till akuten. Jag hade kört med ett par öl i kroppen. El parkera henne i duschen och invänta ambulans. Jag vet inte. En olycka är svår att förutspå. Finns iofs grannar som kanske kan köra.
Det var kanske något sånt den här föraren råkat ut för och så gick det som det gick. Det vet vi ju inte. Där alkoholen går in går omdömet ut. Chansen att det var en vanedrikare är ju dock större. Tur att det gick så bra som det gjorde i alla fall.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]