Men seriöst, vilka bilar är genuint bra, då?
Jag har aldrig haft några stora bekymmer med VAG-bilarna. Två bärarmar bytte VAG kostnadsfritt på A4:an efter 15000 mil. Passaten var årsmodell 2000 (hade då de förbättrade bussningarna) och visade inga behov av att bytas innan bilen såldes vid 18000 mil.
LMM bytte jag på båda bilarna, men det var ENDA reservdelen jag köpte!
(räknar såklart då inte med filter och tändstift)
Då köpte jag Volvon som var två år nyare och som bara gått 8000 mil vid inköpet. Jag tänkte att det inte behövdes några reservdelar på flera år till den, men icke...
Bärarmsbussningar, k-stag och övre fjäderbenslagring efter 2 månader. Bagageluckslåset har pajat och bytts, nu börjar förardörrslåset strula och "hoppar upp" när man låser med fjärren. Kostar 270 Euro att laga enligt lokala verkstaden.

Det har också börjat regna in i bagaget! Det blir liksom blött genom luckans klädsel och jag fattar bara inte varifrån det kommer! :*O/
Men full tank för 10 Euro är BRA!!! :D
Visst vill jag köpa nytt, men törs inte riktigt med tanke på miljöutvecklingen och osäkerheten på bränslefronten. Kommer det bli biodiesel, biogas eller vätgas som ska gälla?
Så jag fortsätter gasa ( :lol: ) runt med den här ett litet tag till.
Ska komplettera med en annan Lotus (den i avataren är såld) som trivselbil, då ska jag väl stå ut.