Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av LumberJack
snepo skrev:Skönt att slippa allt jävla knarr gnissel skrammel. Ska mycket till om det ska bli en Volvo igen. Kanske jag hade ett måndagsex. Svårt att tro att alla Volvo är som min var. Men skillnaden är enorm på ljudet. Helt tyst inuti bilen nu. Då är bilen fyra år äldre och,4000 mil mer. Blir nog svårt att köpa en Volvo igen
En tyst Mercedes?? Då måste du haft tur! Bild
av osla
LumberJack skrev:
snepo skrev:Skönt att slippa allt jävla knarr gnissel skrammel. Ska mycket till om det ska bli en Volvo igen. Kanske jag hade ett måndagsex. Svårt att tro att alla Volvo är som min var. Men skillnaden är enorm på ljudet. Helt tyst inuti bilen nu. Då är bilen fyra år äldre och,4000 mil mer. Blir nog svårt att köpa en Volvo igen
En tyst Mercedes?? Då måste du haft tur! Bild
de tror jag icke, det kallas tysk kvalitet. räcker att stänga dörrarna på en v70II och sen gå och stänga dörrarna på en mercedes av valfri årsmodell efter kriget så förstår man skillnaden
av LumberJack
Då är vi väldigt olika du och jag. Tycker alla Mercedes jag stängt dörrarna på efter 2000 känns plåtiga och stökiga. Men smaken är som baken.
av jpennerb
Vi har kikat lite på mercedes också då vi letar större bil, v70n börjar kännas liten med 3st ungar. Har E och V klass som alternativ, gärna den senare för att kunna ha 7 platser. Problemet är att jag helst vill undvika diesel och vill också ha låga fasta kostnader som skatt och försäkring. Börjar luta mer mot att åka amerikanskt med flexifuel motor. Här finns det alternativ som ford explorer my14, Chevrolet tahoe/suburban my10. Finns det fler modeller?
av MickeO
Modigt. Taxichaufförer jag pratat med menar att man inte kan köpa äldre Mercor än 2011 såvida vi inte pratar veteranbilar. Alla typer av fel, lack, el, mekanik etc etc.
av AWDvolvo
snepo skrev:Då är jag icke Volvo ägare längre. Lessnade på allt strul under den korta tid jag ägde den. Måste vart ett måndags ex. Får se vad nästa bil blir Blev en Mercedes E280 -06.
Jag siktar också in mig på en mercedes nu till sommaren, är inne på samma kaross w211 eller R230! Självklart blir det en V8 i någon av dem!
Är ute efter en E55a i första hand men kanske även en SL55a, får se om man hittar ett fint ex här i Sverige eller om man importerar :wink:
Fina bilar :-)-)
Användarvisningsbild
av snepo
TommyP86 skrev:W211, köp en facelift så slipper du SBC åtminstone.
Har redan köpt en med SBC. Hade det på förra också. Blev en E280 bensin.
Användarvisningsbild
av TommyP86
snepo skrev:
TommyP86 skrev:W211, köp en facelift så slipper du SBC åtminstone.
Har redan köpt en med SBC. Hade det på förra också. Blev en E280 bensin.
Han ovan mej letade bil Bild
av JEriksson
Har också haft en W211, en -04 270 CDI Avantgarde. Klart en av de bekvämaste bilarna jag haft för att åka långt i.
Tyvärr också den bil med mest problem och rost, lackade om delar i bak, bytte 2 låskistor och dämparna till bagageluckan samt stötdämparna bak. När jag gjorde mig av med den så hade ytterligare en låskista börjat krångla, växellådan hugga när det var kallt samt att en luftbälg i bak inte höll tätt.

Skulle jag kunna tänka mig en ny MB? Helt klart... men det skall vara en E-klass då.
På W211 skulle jag kunna tänka mig en av de sista årsmodellerna, då man förhoppningsvis blivit av med rostproblemen.

// J
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]